lördag 5 december 2009

Snabb uppdatering.

Men inga bilder den här gången.

Stina ligger och småsover i vagnen, Christian är hos en kompis och dricker öl fram till 22-tiden, jag kollar Robinson. Bloggar alldeles för lite, synd, för det hade om inte annat vart kul att gå tillbaka och kolla på senare. Men men.

Mammalivet är mysigt, men man är trött konstant. I och för sig sover snuttan riktigt bra oftast, för att vara så liten alltså (typ 24-06, äter, sen sover hon mera fram till 09), men jag tror man blir trött av att man spänner sig, är ovan, rädd att göra fel och sen när hon sover lyssnar man om hon andas o.s.v. Sånt kommer väl lugna ner sig med tiden. Och nånting gör vi ju rätt för hon växer, skrattar och verkar må bra :)

Bvc sist visade 4690 g och 56 cm. Stina har typ fyra hakor vid det är laget och är glad i mat precis om mamma, haha! Bra att hon fått nåt från mig i alla fall, annars är hon i det närmaste en kopia av C som bebis. Fast hon har mina lilltår och mitt humör, inte mina bästa drag med andra ord.

Förresten, i år är nog det första året som jag inte är superduperpeppad inför jul, känner att jag inte ens fattat att det snart är. Allt känns stress! Helvete. Jag som älskar jul, bästa som finns liksom. Nu har jag inte den rätta känslan alls. Men jag köpte en Amelias jul-tidning igår och i morgon ska jag ha lite glöggpremiär tänkte jag. Första advent bakade jag en saffranskaka och gjorde mig till, vi fikade och tände ljus, med julkänslan infann sig icke. Men jag jobbar på det som sagt.
Och om inte det funkar så har jag esset i skjortärmen, julbord med jobbet på Liseberg lite längre fram. Mums! :)

Inga kommentarer: