tisdag 31 augusti 2010

Hemmagjord pizza.

Står just nu i ugnen. Sallad gjorde jag igår. Då slipper man i alla fall kebabsåsen, både på pizzan och i salladen, jodå, vissa ställen har kebabsås i sin sallad till och med.
Anki: Haha, tre tuber, vafan! Jag säger ju det, kebabsåsborås :)

Här är vi lite sjuka. C började i fredags och i morse vaknade jag med ont i halsen och den där äckliga sjuk-känslan ni vet. Hatar verkligen att vara sjuk och är det väldigt sällan tack och lov. Sist jag var sjuk (förutom pollenallergi och graviditetsbesvär) var januari 09, så det var väl dax nu då.

En Stina-uppdatering:
Hon är nu 10 månader (jösses, vart tog tiden vägen?). Bvc-kurvorna följer hon på pricken, förutom huvudet som är lite mindre än medel på kurvan. 9180 g väger hon och 71.5 cm lång, min lilla klimp. Annars är hon fortfarande tidig enligt sköterskan och klarade alla små "test" galant. Och hon fick se prov på Stinas humör när vi skulle ta på kläder, Stina blir blixtförbannad när hon inte får som hon vill, så nu står det att hon har temperament i hennes papper :)
Annars går det frammåt hela tiden, vi manar inte fram nåt, men hon går när hon vill, sju steg har jag sett som mest. Ord jag förstår är mamma, dadda (pappa), titta, titta dää (titta där), hej, lamlam (lampa). Sen babblar hon massa gojja som jag inte vet vad hon menar med, men det är roligt :)
Maten funkar också bra. Lite kräsen med att hon vill att det ska smaka nåt. Hon har fått prova burkmat men det gick icke, så hemlagat är hennes melodi, det är ju det hon är van, vitlök och chili, yes! :) Hon älskar gröt, nektariner, jordgubbar, ris, körsbär, ost... Inte så mycket för vit fisk (förutom igår då glufsade hon i sig massa fiskgratäng till middag :) ). Så är hon väldigt nyfiken och vill gärna vara med och smaka allt jag och C pillar i oss.
Just det, så har vi vart hos en ögonläkare med Stina, jag fick för mig att hon skelade lite, men så var det inte, och dessutom fick vi veta att hon har bra syn i och med undersökningen, så det var ju bra. Ett annat litet problem som dykt upp är att jag tror att hon inte pallar ägg, så vi har vart och testat om hon har allergi, provsvar kommer senare i veckan.

NU: PIZZA!

Inga kommentarer: