torsdag 19 augusti 2010

Kebabsåsborås.

Skriver inte så ofta märker jag. C har börjat jobba kväll och det suger hårt. Mina dagar och rutiner är helt rubbade och det gillas inte. Promenader och mattider finns inte mer. Men vad göra? Nä, inte mycket jag kan göra åt saken. Hursomhelst så har jag mitt datande oftast på kvällen nu, när skrutt somnat, och då är jag för trött för att ha lust att skriva. Död i soffan med hjärndöd-tv.

Sen har det väl inte hänt så förfärligt mycket att skriva om heller. Vi har kollat på en lägenhet, fast tackat nej. Men nu vet vi i alla fall att Bostäder kan erbjuda oss, OM de vill. Är rätt säker på att det är fuffens där dock. Lägenheten vi kollade på var helt ok, trea. Men långt från stan (fast det vore ok), andra våning -ingen hiss (inte så kul med vagn), inte renoverad alls på över 18 år(skulle nog fått renovering, men kul att bo i det med en bebis), men det som fick oss att komma fram till att vi inte ville ha den var att vi nog åker på dubbelhyror om vi har otur, och det har vi ALLTID. Så skit i den, känns helt rätt beslut.

Idag åkte vi till Ica, inte för att handla så mycket mat, men fylla på förråden med allt ikring, kryddor, tvål, olja, mjöl... Mathandling blir på söndag. Så köpte vi kräftor, så på lördag blir vår lilla kräftskiva liknande förra årets, fast då låg Stina i min mage, iår kan hon sitta med vid bordet :)
Sen käkade vi på pizzeria, vilket är väldans ovanligt. Jag åt kyckling och glömde säga till att jag inte ville ha allt nerdrängt i kebabsås. Suck! Vad är det med Borås och kebabsås? Herregud, det finns andra såser och varför hälla över ALLT, nog för att det är bra att vara generös, men kom igen. Gick ju inte att äta vidare mycket av den tallriken, jag gillar alltså inte kebabsås nåt vidare. Men C ryckte in efter att han ätit sin pizza och plockade i sig lite av min mat också.


C på Öien/Engdahls kräftskiva 09 :D

1 kommentar:

Anki sa...

HHAHAHA! så roligt när jag läste detta i fredags så sov vi hos en kompis som precis varit och handlat bla. 3 tuber kebabsås! hahah!