söndag 14 juni 2009

Cs födelsedag.

Bra dag. Fika på säng till min plutt. Jag var ute åtta i morse och stal rosor i busken utanför fastigeten vi bor i, terroristen! :) Så rosor, ljus, kakor, kaffe jordgubbar med grädde och presenter. Han verkade nöjd värre. Han fick ett akvarium +presentkort till fisk, en radiostyrd minihelikopter (leksaker för vuxna pojkar?), två böcker, ett linne, ett par kalsingar och ett gäng strumpor av mig. Jag älskar verkligen att uppvakta på säng med fikabricka, mys!


Sen såsade vi på här hemma, han fixade i ordning sitt akvarium så fisken kunde flytta in. Traskade till zooaffären för att plocka ihop ett blandat gäng skojiga fiskar. Men tji! Det visade sig att man ska ha vatten i akvariet minst en vecka innan fisken ska i... jaha? Tydligen ska det stå och äckla till sig med bakterier och grejer. Verkade skumt. Men vi får väl göra om samma tripp nästa helg då.

Önskematen som man alltid får när man fyller år blev efter lite funderingar äta ute, på Babbel närmare bestämt. De har väldigt bra mat där, det vet jag sen innan, vill ju inte råka ut för samma fiasko som allahjärtansdag liksom. Tror C höll andan när vi gick dit och hoppades att allt skulle flyta på den här gången. Men vi hade jättetrevligt. Jag åt veg. grillspett, han ox- och fläskfiléspett.

Nu blir det deg i soffan. Har nyss bytt lite färger och sånt i bloggen, om jag nu ska använda mig av den. Fast det är trist att man är så begränsad, men men, det duger.

Inga kommentarer: