söndag 21 juni 2009

Midsommar.

Jaha, ännu en midsommar förbi. Denna likt ingen annan. Sprite zero med jorgubbar i, slummer i soffan efter maten och tidigt sänggående. Men det var ok det med.

Men god mat vart det i alla fall, köttbullar (både vanliga och veg.), prinskorv, färskpotatis, sill (lök och matje), gräddfil, gräslök, rödlök, ägghalvor med handskalade räkor, ostar och kex samt melonsallad. Vi var nöjda och mätta och när vi reste oss från bordet såg det knappt ut som nån rört maten, jag lagar alltid för mycket av allt :) Men hellre det än att det är snålt!


Igår hände inte heller så mycket, vi la pussel och försökte tajma in en tur till Ica mellan regnskurarna, gick nästan... Idag ska vi gå till Knalleland och handla fisk till Cs akvarium som nu stått en vecka som det var sagt. Ska passa på att kolla lite bebiskläder också, reorna drar ju igång nu, bra att passa på. Vi har ju litegrann, men långt ifrån allt.

Just det, kaffe är äckligt! Det har det väl varit sen första veckan av grav i och för sig men pinar ändå i mig en kopp på morgonen för att hålla magen igång och för att vakna. men nu sista dagarna har det vart omöjligt asså, klarar knappt lukten. Fast från och med igår kör jag i en skvätt mjölk och en sukett så går det i. Hujedamig, jag som alltid föraktat folk som har saker i sitt kaffe, nu är jag en av dem! Fast jag misstänker att så fort bebis är ute så är jag tillbaka med mitt svarta svinstarka kaffe igen, som jag brukat älska så.

Inga kommentarer: