onsdag 17 juni 2009

Tjyverier.

Vi har nyss ätit mat, pannkakor med sylt och grädde till herrn, potatis-linsbiff-morötter till mig. Är nu mätt och trött på ett behagligt sätt.
Dagen har flutit på, rätt mycket att göra på jobbet i morse eftersom jag var ensam där, men jobb stressar mig inte, folk gör det. Så det var inga problem att få klart allt i tid i alla fall.
När jag gick hem så gled jag in på Ica, som nästan varje dag. Allt gick väl bra tills jag kom till kassan, en fylletant före mig i kön hade stulit, det enda hon betalade för var två folköl, resten hade hon lagt i sin kasse. Personalen stoppade henne och tumult utbröt. Knuffades och slogs gjorde hon. Jag blev faktiskt riktigt skakis där, är ju rädd om den lille i magen och vill inte bli knuffad av nån arg fylletjärring i icakön och ramla. Jag fick betala mina grejer, sen gå runt och ut i en annan kassa för att sen få mina saker som en i personalen packade ner åt mig. Läskiga grejer. Var så skärrad att jag ringde till mamma på vägen hem... Tog en stund att landa.

Nu ligger C i soffan och kollar på nåt konstigt program om medletida supervapen eller liknande, han känner sig krasslig och febrig. Jag sitter i andra soffan och tittar på datorn i stället, kollar runt på de vanliga sidorna. Funderar på om jag ska slänga iväg en liten beställning till Ellos, de har rea nu och vi har ju en garderob att fylla upp till den lille :) Ska kika lite till.

Inga kommentarer: