måndag 11 januari 2010

Ikea.

Dårhuset. Sista dagen på rean, en söndag, vad tänkte jag? Jösses, vilket kaos. Folk överallt. Men men, vi hade lånat bil och när vi var där innan Stina föddes så fanns inte matstolen (fast jag hade kollat lagerstatusen innan vi åkte, mummel mummel...). Och lilltjejen börjar ju bli stor nu och är ju så duktig att sitta, så det känns som det var dax. Fast det dröjer ju ett tag till innan hon får äta nåt, men hon kan ju i alla fall sitta med oss kortare stunder. Vi har en väldigt social bebis och hon känner sig lite utanför när hon får sitta i babysitter på golvet. Tror jag i alla fall :)
Stina skötte sig jättebra inne på Ikea, massa andra bebisar skrek (och jag förstår dem i och för sig), men Stina satt där och tittade med sina Stora ögon på galenskapen runt om. Vi tankade i henne mat i bilen innan vi gick in, man får ju inte vara dum... Vi hittade i alla fall stolen, sen rafsade jag mest ner lite som jag såg, mina nerver pallar inte så mycket folk, så jag ville bara därifrån så fort som möjligt.
En rolig grej dock, vi trodde vi hade med oss Ikea-kortet, så när C skulle betala kalaset så höll han fram det i kassan. Då visade det sig att det inte vart rätt kort, det var ett rabattkort med 300 spänn på. Nice! Så i stället för att handla för 600 spänn så kostade det bara 300... Skitkul överraskning! Vi fick den nån gång för längesen när vi beställde massa grejer, hade glömt av det eller rättare sagt så hade jag fått för mig att det inte var giltligt mer än typ tre månader efter vi fått det och det är ju säkert ett och ett halvt år sen nu.
Är rätt nöjd med inköpen också, fast det blev inte så mycket, Stina fick mest! :)

Tre foton:
Första är Stinas Ikea-hög, förutom stolen fick hon en ny kudde, två set med haklapp/matskål/sked/mugg (var på rea och kostade bara 19kr/set), fingerdockor, boll, minimjukiskrokodil och så en nätkorg att ha sina leksaker i.
Andra bilden är våran (mest min) hög, två köksbunkar, rosa tofflor, två tallrikar, toaborste, 2-pack skärbrädor, fyra blockljus och en bunt värmeljus.
Understa bilden är det provsittningspremiär! :)






Inga kommentarer: