torsdag 21 januari 2010

Stina 3 månader.

Lilla älsklingen min. Hela tre månader idag, usch så fort det går.

Detta har vi uppmärksammat genom att hon fått två stycken sprutor på bvc, stackars lilla hon. Första gick ganska bra, bara lite gnäll, men den andra då skrek hon så hon vart helt röd i hela huvudet. Fy så hemskt! Gör ont i hela mig, framförallt i hjärtat, när det gör ont på henne.
Annars gick allt bra, hon hade växt 1,5 cm sen sist, är nu 61,5 lång och gått upp i vikt rätt ok också. I övrigt verkar hon fortfarande ligga lite före, enligt sköterskan så är hon ungefär som en fyramånaders i sättet och motoriken. Åh, mitt lilla genibarn där! :) Så blir man så stolt, fånig förälder som man är.

Gekås förresten, gick utmärkt. Stina sov hela vägen dit, käkade i bilen innan vi gick in, sov hela tiden inne i affären och sen käkade och byttes på i bilen innan vi for hem. Bra bebis!
Själva shoppingen gick väl sådär, jag hittade inte vad jag ville ha, köpte bara leggings, strumpbyxor och bhar. Och just det, min bh-storlek är ju intressant, nu har jag tydligen E-kupa, vafan! Och jag tycker nästan den är lite i minsta laget dessutom... Vad har hänt? Ok att jag gått upp lite i vikt i och med graviditeten men jag har vart mycket större än jag är nu i mina dar och jag har då fan aldrig haft såna här enorma innan. Underligt. Jaja...
Jo, åter till shoppingen då, Stina fick några saker, ett par bodysar och en kofta, lite leksaker. C provade jeans men hittade inget intressant fast han köpte hängslen som han är mycket nöjd med. Ett alfapet. Sen blev det mest påfyllnad till badrum och städskåp.

Just nu är C ute och handlar salva på Apoteket åt Stina, Stina sover i vagnen och jag har nyss ätit lunch, spagetti med kidneybönor och gröna bönor. Känns som om det är dag för en kopp kaffe!

Inga kommentarer: