onsdag 6 januari 2010

Snö.

En lugn dag hos Engdahl/Öien. Jag har tvättat lite (började redan igår kväll) och sen frostat av frysen som var väldigt på tiden. Vi har inte vart utanför dörren idag, eller C var till närköpet och köpte lök och snus, men inte jag och Stina. Har en känsla av att det skulle var lite bökigt att köra vagnen i all denna snö, tror det kom ett par dm natten till idag. Fint, men opraktiskt vagnväder. Längtar tills vi har bil, mums!

Stinis växer både på längden och bredden, vi var till bvc och träffade barnläkare dagen före nyårsafton, nästan 5500 g och hela 60 cm har hon blivit vår lille gullegris :) Hur som helst så impade hon på läkaren. Alltså vi vet ju vad hon kan och vad hon gör, men sen att få henna att göra just det då och där kan tyckas svårare, men icke då. Hon ligger nog lite före för sin ålder, typ hon följer jättebra med blicken, pratar (på sitt vis alltså), skrattar och flinar. Hon är jättestark i nacken och det var nog där de blev lite förvånade. Fast min egen teori om det är att hon är en så social bebis, och nyfiken, så hon sitter alltid med oss, hon vill inte ligga för sig själv på golvet och sånt. Måste också säga att barnläkaren var jättebra, asmysig farbror, både mot Stina och oss.

Nu ska jag nog lägga mig i soffan och kolla på tv, fast jag misstänker att det inte är så mycket att se... Stina sover i vagnen, eller halvt i alla fall, C rullar på lite :)

En liten bild på min söta dotter. Här är hon mätt och nöjd i pappas famn.


Inga kommentarer: