tisdag 23 februari 2010

Fyra månader och två dagar.

Så gammal är vår lilla skrutta.

Just när jag höll på att ladda upp första bilden så började det låta från vagnen, tror hon har nån slags radar inbyggd att så fort jag tänker skriva i bloggen, eller äta, då vaknar hon, spelar ingen roll... Just den här gången har hon sovit en kvart, vilket såklart är alldeles för lite. Well, rullade lite så får vi se hur hon tänker göra.

Idag gjorde vi en miniutflykt. Christian skulle skotta av sin mammas hustak som var fullt i snö. Jag och Stina hakade på, det var ju strålande sol, perfa för en prommis tänkte jag. Fast vad jag inte tänkte på var att det knappt är plogat, går inte att komma fram med vagnen på trotoarerna, och mitt i vägen går jag banne mig inte. Så Stina fick en flaska mat i farmors soffa sen fick C köra hem oss igen. Kan ju inte gärna står där och vänta frysa halvt ihjäl. Jag har dessutom inga vettiga vinterskor heller. Burr!

I morgon kommer det hit en präst. Spännande! Vi ska gå igenom dopet, hur det går till, välja psalmer o.s.v. Blir nog bra. Har plockat fram drömtårta ur frysen, hoppas han gillar det :)

På torsdag blir det en jobbig dag, först ska jag till tandläkaren på morgonen, kommer bli både smärtsamt och dyrt. Fan. Sen på eftermiddagen ska vi iväg på läkarbesök med Stina, jag fattar inte riktigt, men de ringde igår och gav oss tiden. Vad jag förstod på bvc i fredags så skulle vi inte gå vidare om det inte blev värre med hennes småprickar i nacken/bakhuvudet om det inte blev värre. Så nu blev man ju nervös!

Mer pip i vagnen nu, håll ut, mamma kommer! :)


Översta bilden är Stina i sin bebismössa, ser ut som en pilot, haha. Undre bilden är första gången hon får smaka potatispuré.

Inga kommentarer: