lördag 20 februari 2010

Stina hjärta majskrokar lika med sant!

Inga bilder. Nej, inte den här gången, orkar inte tömma kameran. Det är alltid ett jäkla jox att sortera upp när man inte gjort det på ett tag.

Här är en lugn lördagsmorgon. Massa snö ute så vi ska bara hålla oss hemma idag tror jag allt. Handlade igår så det ska räcka över helgen, man får ju inte vara dum när smhi varnar åt alla håll.

Kaffebryggaren pluttrar just nu fram dagens andra balja kaffe. Stina sover i vagnen. Chris sover i sängen. Jag borde göra massa nytta, typ plocka in tvätt, städa o.s.v. Men inte än, ska njuta av lugnet ett tag till. Nåt som verkligen hänger över mig är garderoberna, måste ta tag i det där snart, rensa och plocka bort, prova och vara realistisk. Jag vet att mycker av det som ligger där kommer jag troligtvis aldrig få på mig igen, eller inte kommer vilja använda, gammalt skit helt enkelt. Och kilona sitter som berget för tillfället. Mycket irriterande! Garderoben är lika med ångest.
Var ute på stan i veckan, tog tag i att fixa en klänning till dopet, så drygt att behöva köpa en stor klänning som jag egentligen inte vill ha, alltså storleken. Men jag gjorde lite av ett klipp, den var på halva priset och duger för den enda dagen. Såklart var storlekarna urplockade så jag fick ta en lite för stor, men skitesamma. Känner mig inte fin i nåt just nu i alla fall. Men det är väl inte mig folk ska titta på utan Stina och hennes klänning är i alla fall helt ljuvlig.

Just det, vi var på bvc igår. Stina blir ju fyra månader i morgon, jösses. Hur som helst så växer hon precis som hon ska och allt vekar så rätt till. Fast hon har små prickar i nacken, typ fräknar, detta frågade jag om och trodde jag skulle få nån enkel förklaring såsom "ja, men såna där är inget konstigt", men icke, bvc-tanten kallade in doktorn som tog en titt, sen fick vi gå och ta ett blodprov på min lilla skrutta, stick i fingret. Sen vänta på provsvar och träffa doktorn igen. Då hann man ju bli nervös liksom, herregud. Men proverna visade inte nåt knepigt men vi fick heller inget svar på vad det var för nåt. Så ökar det så ska vi ringa och få en tid hos barnläkarmottagningen. Jaha.

Annars är allt bra med lilla Stinis. Skulle kunna skriva tusen och åter tusen rader om min lilla docka, hon är verkligen helt underbar. Så otroligt, vet inte om jag nånsin kommer fatta att jag har kunnat vart med och skapat nåt så fantastiskt.
Hon har just fått börja smaka på lite puréer. Potatis, blomkål och majs. Majs gick hem bäst. Och när hon fick en majskrok och fattade att hon skulle stoppa den i munnen så började hon mumsa och sen hördes ett "mmm..." Haha, så sött!

Saker Stina gillar annars är:
-att sjunga (eller vi sjunger, hellre än bra :) ), Prästens lilla kråka, Tingelingetåget eller egenpåhittade låtar, vad som helst egentligen, hon älskar det.
-smackljud och pussljud. även nosgnugg.
-kökshandukar.

Inte så populära grejer är:
-påklädning, dra saker över huvudet är pest, likaså tvingas ner i overallen.
-ligga på golvet. Tror inte hon kommer krypa, hon hoppar nog över det.

Inga kommentarer: