fredag 12 mars 2010

Dopad och klar.

Allt gick hur bra som helst. Stressigt in i det sista, men det var det värt för det vart en jättebra dag. Alla var så fina och jag är glad att nästan alla bjudna var med. Vi bjöd bara familj ändå var vi typ 30 stycken. Mer bilder finns på http://sockiplast.bilddagboken.se/ den 7 mars.


Annars flyter det på här. Stina växer och håller på. Hon har smakat lite olika mat i puréform, potatis, blomkål, majs, ärtor, banan och nu sist testade vi gröt. Majs och gröt är klara favoriter. Har också ökat morgonmålet till 200 ml i flaskan. Herregud, det känns som nyss hon åt 30 ml... min lilla skrutta.
Så nu när släkten var ner hit på dopet så hade min ena syrra med sig en gåstol och en hoppgunga, mycket uppskattat! I hoppgungar skuttar hon och flinar hela tiden.

Just nu sover hon i vagnen och C är ute på och trixar. Han ska börja jobba på måndag, äntligen napp. Får se hur länge det varar men hur som helst bättre än inget ju. Ska bli lite spännande att vara helt ensam med Stina, jag har ju blivit lite bortskämd med att ha C hemma. Men det ska nog gå bra. Hoppas att all is och snö smälter bort fort så vi kan gå ut lite också. Idag är det till exempel asfint med sol och allt, men jag vågar inte gå ut med vagnen på glansis, tänk om man skulle halka och tappa greppet, hemska tanke!

Måste bara säga också att jag var till tandläkaren igår och började på med en rotfyllning. Inte alls så farligt som jag hade fått för mig. Och redan idag känns det MYCKET bättre, inte alls så ont som jag haft sista månaderna. Skönt! Nu ska den här lagningen sitta tills i sommar, då allt är läkt så ska hon fylla upp den och förhoppningsvis kommer jag inte ha mer besvär där sen.

Inga kommentarer: