måndag 15 mars 2010

Vår första ensamma dag.

Idag jobbar Chris. Jag och Stina får klara oss själva. Dagen har börjat rätt ok med att hon sov till sju, och detta trots att vi la henne nio och inte elva som vi brukar. Jag var helt säker att hon skulle vakna fem då, alltså två timmar tidigare, men nej, prick sju. Bra bebis.

Sen åt hon en flaska, åkt runt i gåstolen. När hon var vaken typ två timmar blir hon trött som vanligt men idag VÄGRADE hon somna. Så om nån i mitt hus fortfarande sov vid nio så vaknade de garanterat av Stina idag, som hon skrek! En timme höll vi på. Sen somnade hon och sov i tjugo minuter. Kul. Men jag tror jag fick henne att slumra om du, vi får väl se. Sover hon inte lite till så kommer hon vara grinig resten av dagen.

Annars vet jag inte vad som händer idag. Känner mig lite gisslan i mitt eget hem p.g.a. all is på gatorna utanför oss. Vi tog en söndagspromenad igår och väl nere i stan är det inga problem att gå, men här utanför är det tjock blankis vilken väg man än tar. Nedrans. Men det är sol och ett par plus så inom nån dag borde det ju smälta tycker man. Jag vill ha vår, värme, gräs... sommar. Tänk sen när man kan vara ute på balkongen.
Bilder från 11 april förra året, påskafton tror jag det var. Underbart väder! Först åt jag jordgubbar på balkongen sen tog vi kaffetermos och gick till Kypesjön och fikade i solen.

Inga kommentarer: