lördag 20 mars 2010

Lördagslugn.

Veckan har flutit på bra, men oj så skönt med helg! Bara tanken på att ha C hemma i två dagar gör mig lugn. Nog för att han fortfarande sover, men bara veta att han är där känns bra. Stina och jag har roat oss bäst vi kunnat i veckan, tagit promenad varje dag, lekt tittut, sjungit, hoppat hoppgunga, diskat, småstädat och lagat mat. Min nyfikna tös vill vara med på allt, sitta och kolla på när jag fixar och donar. Ligga på golvet är pest. Så nu är det skönt med en till vuxen hemma som jag roa henne. Och inga planer har vi heller, inga måsten för helgen. Vi såg till att veckohandla igår. Bara sm-finalen i bandyn på söndag som jag ska se på tv, annars inga planer. Gött!

Igår var jag och Stina nere på stan och träffade Savvina och lilla Natalia. Trevligt som alltid. Och både jag och Savvina konstaterade att det nog är dax för sittvagnen snart, småflickorna börjar bli stor och ligga vaken i vagnen och inte se nåt är inte populärt.
Vi shoppade endel, bara till barnen, haha! Stina fick en ny jacka som hon ska ha i vår, urgullig med hjärtan på. Så köpte jag två par halksockar som blir perfa när hon springer runt i gåstolen. Bästa köpet var en pippi-tröja, ni vet den där fina vita med röda och blå ränder på, mums!
Så fikade vi också, en snabbis bara. Stina mumsade majskrokar i en barnstol, stormtrivdes med allt nytt att titta på. Stackarn får ju bara se mig hela dagarna.

Jo! Det var ju vår namnsdag igår, min och Stinas. Josefina-dagen. Stina heter Stina Ulla Josefina, man får ju inte vara dum, klart man döper sin egen unge efter sig själv! Och Christian hade handlat paket till oss, jag fick ett schack-spel som jag så länge pratat om att jag vill ha men inte hittat nåt snyggt som inte kostat massa, så jag blev nöjd! Skruttan fick en nyckelring med tre stora plastnycklar på som hon kan skallra med och bita på. Bra att ha namnsdag :)

Idag vaknade vi (Stina) sju. Rätt skönt för igår vaknade hon sex, det är lite väl tidig. Nu, nio och trettio, tar hon ett power nap i vagnen. Jag ska ladda lite mera kaffe och öppna diskmaskinen som just gått klart. Sen ska jag duscha en lååång stund.

Inga kommentarer: