måndag 4 oktober 2010

Fredag till måndag.

Fredagen blev inte riktigt så trist som jag hade trott, tvärtom! Fick ett sms av Linda vid halv sex som undrade om hon fick komma hit. Så klart hon fick! Hur bra som helst, vi tjötade och drack lite vin.
Innan hon dök upp hade jag hunnit vända upp och ner på hela lägenheten, möbler flyttats om, saker målade. Lite av ett kaos. Men sån är jag när jag får en impulsidé.

Lördagen var det jobb för min del, det flöt på bra. Men jag kan inte hjälp att varje gång jag går till jobbet en tidig lördagsmorgon genom ett rätt öde Borås känna det lite som man gör the walk of shame liksom. Jag möter alltid folk jag tror det om...
Efter jobb åkte vi och handlade lite smått som vi skulle ha till våra varma mackor på kvällen.

Söndag hände som vanligt här, veckohandling och planering. Blir ju lite annat nu när C jobbar dag. Så fick Stina inviga sina Converse. Alltså hon har ju haft de på sig med detta var första gången hon inte protesterade. Och hon gick jättebra i dem också, nästan bättre än de andra gympadojorna.

Idag har jag fått Meandi-byxorna. Fiiina! Bruna med vita moln på. Annars har vi legat rätt lågt idag, tänkte på det där med promenad, men så skulle jag diska (hoppade det igår och det har man ju surt efteråt) och så försökte jag skynda mig att måla lite på hyllan så den blir klar nån gång. Och dammsuga såklart, fast jag klantade mig när jag dammsög i Stinas matstol för ena bandet man spänner fast barnet med åkte upp i röret och fastnade. Typiskt! Så nu får C fixa loss när han kommer.

Resten av dagen blir det matlagning och fix här hemma. C ska få revbenspjäll och jag linsbiff. Stina får lite av båda. Till det tar vi lite ungsrostade grönsaker och potatis.

Tre bilder på Sötaste:


Inga kommentarer: