tisdag 19 oktober 2010

Tänder, förkylning, overall.

Nu var det ett tag sen då. Här händer inget alls och väldigt mycket. Rörigt på nåt sätt. Och framöver har vi massa inplanerat, gör mig stressad.
En vecka sen jag skrev. Stina har fått både sin femte och sjätte tand (bägge uppe) och så har hon haft sin första förkylning. Så lite gnäll har det vart, men inte så farligt, mest synd om henne.

Jag har också vart lite krasslig, men av helt andra anledningar som jag inte tänker skriva om här. Så det så.

Igår vart det dock uppåt värre, Stinas farmor ringde och ville åka och kolla på en overall till Stina. Detta hade vi planerat innan men inte bestämt dag, hon skulle få en i födelsedagspresent men bäst är ju om man provar den på henne (med tanke på missen med hm-jackan). Så vi drog till Knalleland och jag hade väl inga direkta önskemål, alltså det var ju en present så det är ju inte mitt beslut. Tror att jag och farmorn har rätt lika uppfattning, gärna tjejigt och såklart praktiskt. Valet föll på en helt underbar Didriksson-overall. Rosarutig. Stina var väldigt söt där hon tultade runt i den, gullunge! Hon verkade nöjd, och vi med, herregud, en sån overall hade vi aldrig haft råd med liskom. Jösses.

Nu vilar min lilla älskling. Jag ska passa på att göra mig i ordning, sen ska vi ut i höstvädret och fixa lite, mest mat faktiskt. I eftermiddag åker vi en sväng till Ullared, dårhuset.

Inga kommentarer: