tisdag 8 mars 2011

Dålig.

Givetvis blev Stina sjuk. Igår hade stackarn 39.1, idag har den än så länge "bara" krypit upp i blyga 38. Snor och en elak hosta till det. Jag tycker synd om Stina, mig själv och mina arbetskamrater. Tur att arbetskamraterna själva har barn och förhoppningsvis minns hur det var när deras ungar var små och började tampas med dagisbaciller.

Annars är det en fin och solig dag utanför. Jag dricker min tredje kopp kaffe och mår än så länge bra, bacillerna har alltså inte hoppat över till mig. Borde få lite gjort idag, packa, packa, packa. Igår packades två kartonger, bättre än inget. Jag borde ta mig an garderoberna, men det är inte bara mycket däri utan också MASSA ångest, då menar jag i min garderob. Alla kläder jag inte kan ha o.s.v. Bajs.
Så borde jag slänga ut lite grejer på annons. Jaja. Just nu känns det bara göttigt att dricka kaffe, torka snor och surfa runt och kolla på hyllor, mattor, söta kaffekoppar och allt som jag skulle vilja ha till nya lägenheten. Drömma kostar ju inte som tur är.

Lite vemodigt. Kommer sakna vissa delar med att bo här. Läget såklart, bättre kan man ju inte bo så sett. Och min älskade balkong men syrenhäcken utanför, lite lyxigt så centralt, kunna plocka syrener från balkongen och dessutom insynsskyddar den ju. Grillkvällarna när solen går ner bakom Ryaåsar lagom tills man druckit ur sista vinslurken, aaah! Har ingen aning om det är ok att grilla dit vi flyttar, det visar sig väl. Och vi kommer inte att ha nån rolig utsikt från balkongen där, dock ser vi Ryaåsar från vardagsrumsförnstret, alltid nåt :)
Så kommer jag sakna stuket, det gamla, som det finns en slags charm med.

Längtar-till-listan:
-Ett skafferi! SOM jag har saknat. Ljuvilgt! Man tror inte det är så stor grej, men jo!
-Badkar.
-Fullstort kyl/frys. Nu har vi kyl/frys som slutar vid hakan på mig typ, alltså mini.
-Överhuvudtaget köket, alla skåp, en stor matplats och att balkongdörren är där, pannkaksos vädras lätt ut.
-Yta! 63 vs 80 kvm :)
-Fräsch tvättstuga. Utan mögel, husspindlar modell större, silverfiskar och andra djur.

Tjohej!

Inga kommentarer: