torsdag 17 juni 2010

Avundsjukan.

Jag är avundsjuk på massa saker. Typ folk som har massor med pengar, eller som är smala och smärta så här till sommaren, men framförallt är jag svinigt avunsjuk på alla som bor i hus! Det suger att bo i stan i en lägenhet när det är vår/sommar/höst, på vintern går det an dock. Jag vill sitta med min kaffekopp i min egna trägård, ha äppelträd och bärbuskar och en örtträgård i ett hörn. Va fan. Nu har jag i och för sig en balkong med grönska utanför, och försöker odla mina kryddor i en låda, så man kan ju inte säga att jag inte försöker med det jag har. Jaja, det kunde ju vart värre, finns ju lägenheter utan balkong, det hade vart outhärdligt.

Så färdiggnällt för idag. Stålande sol, Stina sover. När hon vaknar ska hon få mat, gör en repris på gårdagens för den gick i (kokt potatis, köttfärs, morot, paprika, gul lök, färsk oregano och en skvätt rapsolja innan mixning. Svavmixern är flititg använd här nu för tiden :) ). Sen blir det dagens promenad.

Inga kommentarer: