onsdag 9 juni 2010

Resa.

Nedrans vad jag skriver sällan! Jaja, nu har vi i alla fall gjort Hälsingland, en miniresa från fredag till söndag. Drygt som fan att åka åtta timmar upp, stanna en dag och sen åtta timmar hem igen. Men men, det vart trevligt där i alla fall. Anledningen var att syster fyllde 40 och mamma 65 och hade gemensamt kalas. Gott grillat och fint väder. Öl och vin. Vattenkrig och presentöppning. Och mygg. Stina hoppade från famn till famn och verkade mest förvirrad av alla nya ansikten, alltså hon har ju träffat dem förr, men det minns ju inte hon liksom.
Hade vart festligt om det hade vart mera tid, i alla fall en dag till så vi kunde vart lite mer med typ farmor, men men, C måste ju jobba så det gick ju inte. Tycker annars att jag höll stressen på en bra nivå, välplanerad resa från min sida. Listor, listor, listor... Även nöjd med presenterna, mamma fick: en förstoring på Stina, Marimekkosalladsskål med tillhörande salladsbestick, belgisk choklad och kryddor. Syster fick: ett namnsmycke med hennes fyra barns namn på och en ängel, kokbok, kaffekarameller, vinbox och en träskylt formad "kram".

Idag har vi inget planerat, åh så skönt! Hade i och för sig vart bra med en promenad, men vi får se för det regnar ute. Jag borde städa och plocka in tvätt i garderoberna, skura badrum och tvätta fönster. Hinner inte nåt nu för tiden. Har inte ens packat upp allt sen helgen, det borde ju bli dagens projekt. Men måndagen så vart det stress med banken och sen veckohandla, igår hade jag en psykoterapeutmöte och var inte hemma förens efter tre och då skulle det lagas mat och diskas. Alltså jag har inte trott riktigt på folk förr när de sagt att tiden går så fort när man fått barn, men det är sant. Stina är redan sju och en halv månad, vart har tiden tagit vägen?

Stina är i alla fall en helt fantastisk unge, herregud alltså. Bedårande söt i alla lägen. Kan inte riktigt förstå att hon är min avkomma, haha! Och nu sitter hon och leker på golvet, som en liten dam, pillar på sina grejer och småpratar för sig själv. Hon ropar om jag går ut ur rummet och hittar på bus så fort hon kan.


Inga kommentarer: