onsdag 29 juli 2009

29 år och 364 dagar

Eller nåt sånt. Sista dagen som 29-åring i alla fall, aldrig mer 20-nånting. Ojoj, stort! Fast ingen ångest för det, känns rätt ok. Klart man kanske hade haft lite mer här i världen vid 30, fin utbildning och pengar på banken, kanske ett hus och noll kronor att betala till csn. Kanske ett körkort. Men jag är rätt nöjd ändå, jag har C och bebis (snart i alla fall :) ). Och det lilla jag äger är mitt, för förutom csn är jag inte skyldig en spänn!

Idag har jag vart på stan och skrotat. Tycker allt jag var värd det efter att jag skurat badrum i förrgår och städade resten av lägenheten igår.
Skulle fika med Carita som fyllt år. Trevligt, trevligt. Hon fick present sen gick vi och strosade i affärer. REA! :D Köpte fyra plagg till bebis på Lindex för totalt 79 spänn, tre plagg på Åhlens för 104. Sen unnade jag mig själv ett halsband och ett armband på JC för 25/29kr. Jag är nöjd! Sakerna till mig själv tar jag av presentpengar.
Så köpte jag en liter jordgubbar på torget, mys att ha på sin födelsedag :) Inte varje år det finns att få tag på. På Ica blev det rostbiff till Christian, ingen matlåda tills i morgon eftersom han är ledig, då kan ha få lite tjusigare mat. Jag var sugen på en burk tonfisk. Till detta lagade jag klyftpotatis och en sallad, men hemodlade tomater, mm!

Nyss smet C in på toa med sin hårtrimmer, uppskattar nyansad haka till min födelsedag :) Jag käkar daim och funderar och jag borde börja packa lite, men känner mig inte stressad för det.

Inga kommentarer: