lördag 4 juli 2009

Mera tågbiljetter.

Det måste vi köpa ja... för min syster, Nina, ska gifta sig! Hihi, skoj! Men det får bli på nästa lön för bröllopet ska inte vara förens 22 augusti, så vi har tid på oss. Kul att gå på bröllop! :D

Annars: Det är varmt och jävligt. Två fiskar har dött. Vi har haft besök av min syster Elisabeth som var ute på husvagnstripp här söderut, trevligt.

Jag ångrar mig att jag valde att ta semester så sent, nu när det har vart så varmt. Fast när den väl kommer så kommer jag nog vara nöjd att jag har mitt kvar. Tre veckor jobb till... Fast jag har bara lagt fyra av mina fem veckor, vart jag ska göra av den sista vet jag inte ännu, får se.

Jag är svullen. Gnäll! Alltså mina ben och fötter, det är inte kul alls, ser inte klokt ut. Tror man borde köpa stödstrumpor, men hur snyggt är det då? Jag har ju gärna lite kortare byxor nu när det är så varmt... Lite stil vill man väl ha fast man är en valross.

Om bebis kommer på den beräknade dagen så är det 104 dagar kvar. Tror det är rätt lagom tid för att hinna förbereda sig faktiskt. Vi har en del praktiskt kvar såklart, men också den mentala biten, vi ska blir tre och jag och Chris ska få det största ansvar man kan, vi ska få en bebis som vi ska vårda och sköta om i typ 20 år framöver. DET är stort. Först såklart hålla det lilla pyret vid liv, lära känna den, sen få den att trivas och må bra, och helst inte fucka upp den allt för mycket. Vi har ju lite knöligt förflutet både jag och C när det kommer till våra barndomar och förhållande till föräldrar. Men vi ska göra så bra vi bara kan! Och det finns ju faktiskt andra föräldrarförebilder man kan ha än sina egna, sina systrar t.ex. :)

2 kommentarer:

Malin L sa...

Men shit va kul med en liten bäbis! Grattis : )

Josefina sa...

Tack! :)