tisdag 28 juli 2009

v 29

Ok, semestern har börjat! Härligt! Eller vet inte ännu, känns lite som helg, har nog inte fattat. Igår hade jag tid hos barnmorskan sen skurade jag badrummet. Idag borde jag städa resten av lägenheten. Jag älskar verkligen den där känslan av när det är ordning på allt, allt ligger på sitt ställe och inga prylhögar överallt. Dessutom är det gott när det är rent och dammfritt :)

Barnmorskan igår var inte den jag vanligen har, för den har semester. Och det var nog först igår jag insåg att jag inte gillar min barnmorska nåt vidare för henne jag fick igår var helt underbar! Men ingen idé att byta nu, bara 10 veckor kvar liksom. Men känslan var så underlig för jag minns allt som sas och vad som gjordes där igår, hon pratade och skrattade och jag kände mig lugn och då var jag ändå där ensam utan Chris. När jag träffar den vanliga så snurrar det alltid i skallen efter och jag känner mig superstressad och trött. Alltså hon är ju snäll och sånt men vi stämmer inte överens eller hur man ska säga. Jaja... Lite surt att man inte fick en bra bm helt enkelt.
Besöket gick bra som sagt, järnet hade åkt upp några pinnhål fast fortfarande åthelvete för lågt (112). Min yrsel och nära-svimma-upplevelser kommer av lågt blodtryck. Fast hon sa att det var mycket bättre att ha lågt än högt, känns ok. Sen mätte hon magen och vi ligger nästan på pricken på kurvan, skönt det! Hjärtljuden på bebis låg på 152. Alltså se, jag minns banne mig allt! Att människor kan ha så olika inverkan på en asså...

På torsdag fyller jag 30. Känns ok, faktiskt. Ser fram emot vår resa till Malmö, kan inte komma ihåg senast jag bodde på hotell och lyxade :) Ska bli mys. Hoppas bara vädret blir ok, fast det såg inte ut så på nyheterna. Trist i så fall, allt blir roligare i uppehåll och 20+.

Inga kommentarer: