fredag 31 juli 2009

Som hemma fast annorlunda

Morgonkaffe vid datorn är ju inget nytt, men frystorkat kaffe med en sån trekant mjölk som inte behöver ens kylas och ett pappersrör socker i, det hör inte till vanligheten. Hotell min vänner! Känns så jäkla gött. Om ett tag ska vi såklart gå ner och äta hotellfrulle i mängder, men C har inte vaknat ännu och jag känner ingen stress, har ju frystorkat kaffe :)

Gårdagen var bra. Det enda som sätter käppar i hjulen hela tiden är min stress, men bara att försöka acceptera och inte låta det bli det jag minns av min 30-årsdag.
På morgonen vaknade jag av att telefonen ringde massor. Ignorerade den för jag ville ju bli sjungen för med kaffebricka i sängen. Så jag petade lite på Chris sen sov jag räv :P
Sen kom stressen då, men strunt i det, vi kom iväg som vi skulle och var framme i Malmö på utsatt tid. Hotellet är super! Seriöst SÅ fint! Malmö är också fint. Vi strosade på för oss helt okända gator upp och ner i går. Som jag sa till C, "vi kunde lika gärna vart i Italien", så främmande är det ju för oss liksom. Men helt underbart! Började med att köpa oss en varsin macka från Subway och satte oss på ett torg och bara var. Underbart att vara anonym och avslappnad.
Sen gick vi i affärer, massa affärer :) Fast det blev bara handlat till bebis, tre plagg på rean. Christian tyckte nog jag skulle unna mig själv nåt eftersom det var min stora dag, men inte så skoj med kläder när man ser ut som muminmamman liksom. Får se om jag hittar nån rolig pryl idag i stället.
Om man ska hitta en till flopp med dagen så får jag nog säga restaurangbesöket. Kollade såklart noga ut på nätet innan vart vi skulle gå, avståndet fick avgöra för vi var trötta och hungriga. Men restaurangen jag valde hade semesterstängt... va?! Mitt i högsäsong? Jaja... så vi strosade och valde ett ställe som var lugnt och hade nåt på menyn vi kunde tänka oss. Hmm, inte så bra mat nej, men jag vart i alla fall mätt. Det blev inte C som genast öppnade en chipspåse när vi kom tillbaka till hotellrummet. Finns inget värre än snålt på faten, inte när de vet hur man ska ta betalt. Så lite floppigt. Senare gick vi ner till Bishops Arms som ligger i samma hus så C kunde ta sig en öleluring (jag tog en välkyld Pepsi :P ) och vi konstaterade att vi med största sannorlikhet hade fått både bättre och mer mat om vi ätit där, men men, nu vet vi, inte äta på Centiliter & Gram om man är i Malmö.
Kvällen avslutades med mys framför tvn på rummet. Vi har ett jättemysigt rum, gammalt hus med nu och fin inredning. Asskön säng bäddat i vitt och en platt-tv på väggen. Gammalt möter nytt på ett mycket bra sätt. Vi trivs!
Sen är det ju bästa uppfinningen ever att man kan ha med sig datorn och ha tillgång till internet. Efter frukost ska vi kolla lite kartor och adresser innan vi virrar ut. Jag ska hitta till en babybutik jag vet finns, nånstans... Så snoka upp en närbutik, vi handlade på seveneleven igår och det blir lite dyrt, plus att det inte är så roligt utbud.
Nu ska jag väcka C, sen mot hotellfrukosten! (måste jag säga att jag har höga förväntingar? :) )

Inga kommentarer: