onsdag 15 juli 2009

Klänning.

På lördag ska vi på fest och jag har köpt en klänning idag som jag ska ha vid detta tillfälle. En klänning som jag inte kommer kunna ha sen. Totalt otöjbar. Smart? Nä, antagligen inte alls, men jag gillade den och den var på halva priset. Storleken behöver vi ju inte prata om dock... fet-tant.

I morgon jobbar jag, först på dagen sen igen på kvällen för vi har öppet eftersom det är sommartorsdag på stan. Tror det är DiLeva som ska uppträda på torget. Hur som helst så kommer jag att vara ledig på fredag för de timmar jag gör i morgonkväll, sitter fint för vi åker upp till norr på eftermiddagen. Då kan man ju vara hemma och packa och dona med det sista. Tvättade några maskiner idag så allt är rent att välja mellan. Ska trixa lite mer med födelsedagsbarnets (Linda 30 år :D ) present och även slå in farmors paket, de som hon skulle ha fått i januari när vi låg hemma i vinterkräksjukan (mysigt!) istället för att gå på 81års-kalas i Bollnäs.
Känns riktigt bra att jag är ledig på fredag för jag börjar bli stressad som alltid när jag ska upp. Sover dåligt, ångest och allmänt irriterad på det mesta. Men jag vet att jag beter mig så här. Det jag kan göra för att underlätta är att förbereda så mycket jag kan så jag inte sitter där med allt sista timmen som jag skjutit upp i nån slags förnekelse. Kontroll och listor för hela slanten! Förresten så jag längtar tills vi har bil, slippa dessa jävla tågresor!
Väl i Bollnäs blir det stress i vanlig ordning, vi kommer upp fredagnatt -sova! Lördag blir det att duscha och dona sen ska vi äta hos mamma, vilka som dyker upp där vet jag inte men förhoppningsvis nån mer än mamma, även om hon också är väldans trevligt sällskap :) Kl 16 börjar den stora festen och håller väl på tills man inte orkar mer. Chris har handlat öl, jag ska dricka loka (förresten har det kommit en ny med citron/fläder, skitagod!). Jag ser fram emot att träffa Linda och att äta god mat, hoppas däremot inte på mygg, regn eller lekar. Söndag blir det är träffa pappa och farmor innan vi åker vid tre, fullastade med babygrejer från syrran. Tur att C är stark :)

Nu ska jag krypa ner. C sover nog redan så jag får smyga lite.

Inga kommentarer: