måndag 8 november 2010

Dax för uppdatering.

Först och främst ett jättegrattis till Anki som fått en litet tjej till!

Stina fyllde år, det vart bra. Hon blev firad 21a av mig , C, farmor, farbror och gammelmorfar. Fredagen fick hon present av Linda L och på lördagen träffade vi Stinas farbror Magnus med flickvän och då fick hon ännu mera paket. Sen helgen efter hon fyllt år hade de kalas för henne uppe i Bollnäs, med mormor, morfar, gammelfarmor, alla mostrar, en hel drös kusiner och ett par till. Sen träffade hon tant Linda och farbror Erik en snabbis och fick paket av dem också. Så min lilla ettåring har nog kalasat så hon klarar sig ett helt år :)

Annat som hänt lite kort är att vi ju var uppe i Bollnäs, en planerad resa fast dagen innan vi åkte upp dog min mammas sambo, så nu blir det begravning och vi åker upp igen till den. Tapper Chris som kör, det tar ca åtta timmar enkel resa.
Anledningen att vi åkte upp nu var att jag skulle på en sån där klassåterträff, 15 år sen vi gick ut nian. Trots att vi var bara fem från vår klass så vart det skoj, jag skrattade så jag hade träningsvärk i magen dagen efter :)

Sen har vi börjat på dagis, ja vi, för jag är med än sålänge, fast i morgon ska jag lämna henne ett tag för första gången. Tror att det kommer gå bra, magkänslan. Jag tror jag har valt helt rätt dagis för jag blir helt varm i magen när jag kommer dit, det är väldans trivsamt och nästan så man glömmer bort tiden.
Hursomhelst så hade jag inte en aning om hur mycket det var att tänka på inför en dagisstart, herregud! Vi har vart ute hela helgen och donat, regnkläder, blöjor, stövlar, märkpenna till alla kläder, medicin (för äggallergin) o.s.v...

Nu sover min snutt lite middag, sen ska vi äta lunch.

För den som vill så uppdaterar jag bilder på facebook rätt ofta, kika där om ni känner mig :)

Inga kommentarer: