måndag 29 november 2010

För trött.

Alltså jag har börjat jobba. Stina går på dagis. Efter att jag hämtat henne blir det mys en timme, sen kommer C hem. Då är det disk, matlagning, ev dusch. Sen äta. Efter det är vi som döda sillar i soffan och dagen är slut. Inte så spännande kanske, men så är vardagen just nu. På helgerna myspyser vi med så lite måsten som möjligt.

Annars då? Jo, tack. Begravningen gick bra, eller drygt som fan såklart. Resan var riktigt jobbig, fy fy. Det vart som jag trodde, en svinjobbig helg helt enkelt. Fast lördagkväll var mysig, jag och Stina åt mango och kollade på tv, när hon lagt sig tog jag ett glas vin för mig själv och hade det bra.

Igår var det första advent. Morgonstund vid bordet alla tre, kaffe, gröt och tänt ljus. Som det ska vara. Och när jag tittar i almanackan så kan jag inte fatta att det är så lite tid kvar innan jul. Så vi fixade barnvakt, vilket vi aldrig gör vanligtvis, men detta för att skona Stina från plågsamheter att springa i affärer. Vi droppade av Stina hon sin farmor och drog till Knalleland och fixade nästan alla julklappar, tog en fika (herregud sicken konstig känsla att sitta där utan sitt barn!), sen veckohandlade vi på Ica. Mycket effektiv dag. Och idag har jag en behaglig känsla i magen över att inte ligga efter med massa jox innan jul. Skönt!

Julklappsångesten finns kvar dock, jag tycker det är svårt sånt där. Dels är vi inte riktigt klar, men även till de man anser sig färdiga med så finns ångest, att de kanske inte gillar det man köpt, har man vart för snål o.s.v. Det är nackdelen med jul. Men man får väl intala sig det vanliga att det kanske inte är så exklusiva klappar från oss, men de kommer från hjärtat. Och räknar man ihop allt man köper till alla så ryser man av slutsumman, dyrt.

Stina får inte så jättemycket heller, jag vill inte att hon ska bli ha-galen. Den stora (dyraste) saken är en röd Bobbycar vi köpte när vi var på Ullared för nån månad sen. Den gick på 299. Sen får hon småsaker och nyttogrejer (mockasiner, fräsig haklapp o.s.v.). Tror det räcker fint till en ettåring. Fast nu har vi kommit på ett problem med granen. Hur gör man för att hon inte ska riva ner allt? Alltså själva granen står ju i en fot, så tänkte vi knyta fast den i en krok i väggen så den inte välter, men hon lär ju vara där och dra i dekorationer och grenarna i alla fall. Sen alla julklappar där under. C tycker att vi borde fixa ett staket runt, eller en sån där lekhage, men herregud, vi har aldrig haft lekhage innan så köpa en bara för det här. Förslag och tips mottages! :)

Inga kommentarer: