tisdag 6 juli 2010

Kryddor och kryp.


Nu sover lilla trollet och jag har nektarin mellan tänderna, nektarin är gott och jag uppskattar att få sitta ner och äta. Senaste två dagarna har hon faktiskt blivit lite lättare att lägga, inte så hysteriska anfall och en timmeslång kamp innan hon tillslut inte orkar mer och somnar. Men peppar peppar, vågar väl inte hoppas för mycket att det ska hålla i sig. Men det är så skönt när hon somnar fridfullt i stället för att gråta och hålla på, då gör det ont i mammahjärtat.

Igår var en ganska vanlig dag för oss. Vi vaknade och hade vår vanliga rutin. Promenaden tog oss till ÖB där vi handlade kryddor och Cilit Bang. Alltså på Ica finns ju inte alla kryddor i påse, så de vill att man köper en ny burk varje gång liksom, jättedyrt liksom. På ÖB finns jättefina kryddor för 11 spänn påsen. Tur att jag är smart. Fast jag köper bara rena kryddor oftast, jag är ganska kinkig när det kommer till blandningar som citronpeppar t.ex, då ska det vara Santa Maria.

Väl hemma igen så kröp Stina runt här, snabbt och målmedvetet. Kul att hon utvecklas och sånt, men det är mer jobb för mig. Igår, på typ en sekund hittade hon en spindel som hon tuggade på. Jag fattde inte vad det var hon hade i munnen förens jag pillade ut den. Blä! Så inga pussar för Stina resten av den dagen.

På eftermiddagen fick vi besök av Cs mamma och lillebror, så fick Stina visa upp sin fina krypkonst.

Idag vet jag inte vad det blir. Skittråkigt att inte ha några pengar att hitta på skoj för, men men, vi får väl äta nektariner och sen ska vi rulla köttbullar. Skönt också att det inte verkar bli lika varm idag som det vart sista dagarna. Sommar är härligt, men jag gillar inte när det blir över 25+, det är för varmt för min smak. Har aldrig gillat att sola och sånt och nu när man är åt det rultiga hållet blir det rätt plågsamt när det är 30 grader.

Mer bilder finns på: http://sockiplast.bilddagboken.se/

Inga kommentarer: