fredag 2 juli 2010

Juli!

Ja, jävlar, tiden går.
Varm dag idag, härligt med sommar äntligen. Synd bara på det där huset jag skulle ha bott i, hade vart ljuvligt. Jag och Stina tar vår dagliga promenad tidigt såna här varma dagar, för att slippa vara i värsta hettan liksom. Övrigt idag så har vi ätit jordgubbar, lekt, vikt tvätt (rivit ner vikt tvätt i vissa fall), diskat. Så har det skrikits endel, Stina har börjat få värsta anfallen så fort hon ska lägga sig, seriöst jag fattar inte vad som tagit åt henne. Så det blir typ en kamp på en timme innan hon till slut däckar av. Drygt för både henne och mig när det blir så. Men men, hoppas det är nån slags fas.

Igår jobbade jag, alltså på kvällen. Sommartorsdag i stan. Fast allt gick rätt lugnt till. Jag var trött när jag kom hem, men jag är ju inte van att vara uppe så länge heller. Kul att hoppa in och jobba lite i alla fall.

Just det, vi har fått dagisplats till Stina. På dagiset vi har utanför köksfönstret, nära och bra :) Alltså hon ska ju inte börja än såklart, men jag ville vara ute i tid. Från 29 oktober har hon sin plats. Min lilla höna, känns väldigt underligt att lämna bort henne, men jag får försöka vänja mig vi tanken så smått.

C kommer troligen att jobba hela sommaren, trist för honom, han har jobbat alla sommrar sen han slutade skolan typ. Till nästa år tar vi inga risker, vi spar lite föräldradagar, hehe, man får ju inte vara dum :) Detta med att han jobbar gör ju då att vi inte kommer göra några större grejer i sommar. Vi ska sikta på lite småutflykter på helgerna som kanske t.ex.(inget är spikat):
Djurparken -jag har köpt ett Lejonkort, lika med gratis inträde! :)
Liseberg -alltid festligt.
Jönköping -Cs bror och hans flickvän bor där.
en sväng över till Danmark -där har jag aldrig vart liksom.
Bua -Cs mammas hus som är så vacker benäget.
Bollnäs -när pappa fyller år, med stopp i Stockholm och Uppsala för att hälsa på folk.
Fast allt detta får bli efter nästa lön, hehe. Sen får vi två besök av min familj. Så helt sysslolösa behöver vi inte vara.

Nu ska jag förbereda lite här, för ikväll ska vi grilla :)

Inga kommentarer: