torsdag 22 juli 2010

Jag ♥ småäta.

Tre dagar på tråkig diet, minus ett kilo. Och tråkig diet innebär inget småätande och en Nutrilett mitt på dagen. Frukost, mellanmål och middag finns kvar. Obegränsat med kaffe (som jag inte är så intresserad av nu för tiden egentligen), lightsaft och snus. Sunt? Näe, inte alls, men jag är trött på att vara ett fläsko. Och motionera tänker jag inte göra, inte mer än våra promenader och av såna går jag inte ner i vikt, det gör jag av mindre kalorier.
Fast jag är ju inte korkad, jag fattar att det där ynka lilla kilot nog är vätska och bajs och sånt. MEN det var i alla fall inte upp ett kilo, så det så. Jag hatar verkligen att inte få äta, är livrädd för lågt blodsocker.
Idag blir det en utmaning, det är riktigt grisig väder ute, regnet strilar ner. Detta innebär ingen eller bara en kort promenad, vilket i sin tur betyder att det blir mycket hemmatid. Illa.

Förresten, är det bara jag som tycker att jordgubbarna i år inte är så goda? Jag är vanligtvis hel galen i jordgubbar, men i år har jag till och med slängt några som stod alldeles för länge utan att bli uppätna. Knepigt. Men det kanske har med den kalla våren att göra?

Just det, Stina blev nio månader igår. Alltså det går fort, man trodde nog inte riktigt på det där innan man blev förälder, allt tjat om att livet bara rusar iväg från det är man får barn. Men det är sant, känns som det var förra veckan vi kom hem från BB. Sen har min stress gjort lite att jag inte kunna njuta och slappna av, det är lite synd. Men så är det väl med första bebisen, om man får fler så är man ju lite mer säker på sin roll och vet lite mer. Eller vet och vet, man vågar väl lita mer på sig själv, det önskar jag att jag hade gjort med Stina.

1 kommentar:

Anki sa...

Haha, man blir så glad även om det är bajs-kilo som försvinner!

Ja, köpa nytt känns som ett måste,man vil ju även att denna tjej ska få sitt eget eller vad man ska säga.

Jag älskar Åhlens rea, där brukar jag hitta massor med sött =)