tisdag 20 juli 2010

Margarethadagen.

Alltså min namnsdag (heter Josefina Margaretha, långt och krångligt ska det va!)
Stina sover och jag försöker hålla mig från att äta. Vi veckohandlade igår så nu finns massa gott i kylen. Även om det mesta är rätt nyttigt så är det inte bra att småäta hela tiden, måste sluta med det.

Idag har vi tagit oss en promenad ner till stan. Vi fikade på mitt jobb och berättade för chefen att vi fått dagisplats. Sen kollade vi lite snabbt i affärer. Rea överallt! På Åhléns köpte jag en body och ett par byxor till Stina i nästa storlek, bägge för en hundring. Inte jättebilligt, men helt ok. Sen gick vi till Kapahl, lämpligt där tycker jag för barnavdelningen är direkt när man kommer in på första våning. Där var "ta tre reaplagg för priset av två", mums! Fast tji fick jag för vid reaställen stod ett gäng kvinnor med vagnar och typ hundra barn. De flyttade sig inte en millimeter fast jag sa "ursäkta" och log, den enda som flyttade på sig var mannen i sällskapet. Ohyfsat! Så jag tänkte elaka tankar, vände och gick. Fick en menande blick från hon i kassan. Sen tappade jag lusten och vi gled bara in på skitIca och handlade rapsolja, senap, gräddfil, champinjoner och gräslök, sånt vi på nåt sätt glömde igår fast det stod på listan.

Förresten är jag skitirriterad på Ab bostäder. De har ett kösystem där det gäller att ha många poäng. Ett poäng för varje dag man står i kö. Jag har över 900 poäng eftersom jag aldrig gick ur kön när vi flyttade hit (annan hyresvärd). Och för ett par veckor sen klickade vi på en lägenhet, kolla kan man ju alltid liksom. Men vi fick inte ens komma på visning och nu stod att den var uthyrd. Det luktar fuffens! Tvivlar på att det finns vidare många i den kön med så mycket poäng. Alltså tackar man ja till en lägenhet hos dem så nollställs allt. Så det är då alltså minst tre stycken (så många får gå och titta på lägenheten) som har stått i snart tre år i kö? Och som alla ville ha just den här lyan? Jag tror inte. Fusk! Och jag hatar verkligen fusk.

Nog med gnäll nu (det är nog för att jag ätit för lite som jag är irriterad på allt :) ).

Parfymproblemet löst förresten. Och sicket klipp, min kostade 269 istället för typ 700, och Cs vart ett par hunda billigare. Fast vi fick dribbla lite med vilka sorter vi skulle ta, hans fanns inte, så han tog en annan favorit, jag tog nästan den jag brukar ha. Vi handlade slutligen på beautystore.se för den som undrar.

Jag vet att det är trist med en blogg som knappt har bilder, bilder är roligt. Men jag hinner sällan både sitta och skriva OCH trassla med sladdar och kameror. Ni får ursäkta. Men ibland får jag ryck och lägger upp på http://sockiplast.bilddagboken.se/ och på facebook.

Inga kommentarer: