torsdag 8 juli 2010

Om bloggar.

Jag följer endel bloggar, privata och kändisar. Helst gillar jag att läsa andra folks bloggar som också har små barn, såklart. En favorit har naturligtvis vart Alex Schulmans blogg om hans Charlie. Antar att det är för att han är så duktig att skriva, rolig läsning. Men nu idag så såg jag att han lägger ner den, dottern har fyllt ett år. Smart tycker jag. Läser också Kim Kärnfalks blogg och hon valde nu att lösenordsskydda i en ny blogg när dottern blivit sex månader. Respekt till dem och jag är glad att jag får fortsätta läsa Kims blogg.
Så läser jag också Linda Rosings blogg, men jag ångrar mig varje gång, jag stör mig så på den människan.
En annan sak som stör mig är när folk döper sina döttrar till Charlie, efter att Alex Schulman gjort det. Pinsamt. Enda gången det är coolt att döpa sin unge till Charlie nu är om det är en pojk. Tycker jag. Jaja.

Okändisars bloggar är också kul, framförallt när nån marknadsför sin blogg stenhårt och sen aldrig skriver i den, eller tar en bloggpaus fast de nästan aldrig uppdaterat innan i alla fall, haha! Och så har vi dem som tar mängder med kort på sig själv, sen pillar i fotoshop så de själva blir snygga, eller nåt. Eller kallar sig fotografer.

Min blogg är inte så välbesökt, den är inte vidare djup och har inte nåt större syfte än att jag själv håller lite ordning på vad vi pysslar med. Hade det inte vart för blogg, bilddagbok, mitt anteckningsblock och kameran skulle jag vara helt lost. Jag minns inte från ena dagen till det andra vad jag gjort eller ska göra. Riktigt läskigt. Jag har alltid vart lite så, men efter graviditeten så har det blivit väldigt jobbigt. Men det finns säkerligen nån förklaring till det, ju mer stressad jag är ju mindre tankar kan jag hålla. Stress och jag går inte ihop.

Nä, nu undrar jag om liten fröken Stina ska vakna snart så jag kan blåsa håret. Jojomensan, jag har hunnit klämma in en dusch på morgonkvisten :)

Inga kommentarer: