onsdag 14 juli 2010

Vardag.

Ny dag, nya tag. Igår vart det, förutom att vara mamma till Stina, disk, dammsugning, snabbstäd av badrum och så tvätt 17-22. Handling på Ica med promenad. Så matlagning såklart. Ändå känns det som om jag inte hinner nåt allt på dagarna. Och det jag gör blir slarvigt och halvfärdigt och alltid under stress. Antar att det är så när man har barn, framför allt när barnet nu är så rörligt att hon tar sig dit hon vill själv o.s.v. Då tänker man kanske att "jo, men små barn sover ju massor", ja, det gör de, fast min Stina är lika lättväckt som mig så när hon sover middag får jag vara tyst helt enkelt. Väldigt irriterande.

Några dagar sedan jag skrev sist. I fredags var jag i parken med Linda, vi satt på en filt och drack vin i solen (Stina var inte med alltså). Sen hamnade vi på Bishops, där skulle jag ta en öl. Sen vart jag bjuden på flera till och det ryktas om nån rom och cola också. Jättebra kväll fast jag var bra seg på lördagen, rent av bakis. Hugaligen!

Annars har det vart mest varmt. För varmt. Jag pallar inte sånt och känner inte nån lust för nåt och då känns vardagssysslorna ännu mindre lockande än vanligt. Här är rörigt och jag ligger två steg efter hela tiden. Usch så gnälligt det blev nu då. Jaja.

Idag har jag ingen plan direkt. Ska försöka passa på att hinna sortera upp strumpor och sånt när Stina vilar, för hon river annars runt med allt. Sen ska vi gå och handla tror jag nog. På matlistan (såklart jag har en lista för det med ;) ) står "spagetti m. köttfärssås" och vi har ingen köttfärs hemma, så det får vi väl ordna då. Fast att köpa köttfärs när det är så varmt är väl inte den bästa idén kanske? Får gå fort hem! :)

Sen måste jag sätta mig och planera in mer föräldraledigt, och jag hatar verkligen försäkringskassans jävla sida. Jag har vart mammaledig nu i typ nio månade och förstår fortfarande inte hur man gör riktigt. Men jag har ju fått till det på nåt sätt för jag har fått mina pengar i tid varje gång, kors i taket.

Nä, mot strumppåsen! Än sover liten skrutt :)

Inga kommentarer: