måndag 27 september 2010

Liten blir stor.

Idag var den stora dagen, Stina fick besöka sitt dagis för första gången. Jag och C var såklart med också. Hon knatade rakt in och var asglad över alla roliga saker där. Helt oblyg, fast nåt annat hade jag inte trott. Ett av det första hon gjorde var att skaffa sig en stor bula i skallen helt själv, hon trampade på en plastkorg som flög upp, stackarn. Då kom lite grin, men bara en skvätt och hon fick inte panik efter mig eller C ens, sen lekte hon vidare. Vi träffade två pedagoger, de var jättetrevliga och verkade bra med barnen, känns jätteskönt.
Det kommer vara 15 barn i Stinas grupp, om det är mycket eller lite vet jag inte. Dock brukar det vara sällan alla är där på samma gång sa de. Stina är yngst i gruppen. Och så liten hon var bredvid de andra, men lilla snutta.
Sen när vi skulle gå hem fick jag bära henne ut för hon ville inte gå. Coolt! Vinkade gjorde hon också, duktig tjej den där Stina :)
Andra november börjar vi skola in och jag är inte alls nervös för det. Bra dag!

Så en liten bild på liten Stina. Här är hon två dagar gammal och har just tagit sitt första bad. Min lilla fjunis, känns som helt nyss <3

Inga kommentarer: