onsdag 15 september 2010

Tvåordsmening.

Jag är ju inte den där morsan som manar på mitt barn nåt vidare (uppmuntrar såklart, men stressar inte), jag är heller inte den som har koll på vad de bör kunna i viss ålder, Stina är Stina och hon utvecklas som hon gör. Fast på bvc får vi veta att hon är lite tidig. Så lite nyfiken blir man ju och nu googlade jag lite och tydligen brukar tvåordsmeningar komma vid två årsålder. Stina är 10 månader och säger "titta dää". Hon använder både "titta" och "dää" separat också alltså. Så pekar hon och vill att man ska titta vad hon menar. Coolt! Måste bara säga att jag pratade rent vid två år, så det är väl inte så märkvärdigt kanske.

Så kan hon gå också, rätt obehindrat och hon väljer nu att gå framför att krypa i typ 50% av gångerna. Men hon ser lite rolig ut när hon stapplar iväg :)
Sorgligt på ett sätt för jag läste att när en barn lär sig gå är det just det, ett barn, ingen bebis mer. Min lilla bebis, fan vad fort det gick.



Helt annat nu. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag läser ju Linda Rosings blogg. Hon har en åttamånaders och hon ger honom Yoggi varje morgon. Stackars barn, börja dagen med en sockerbergochdalbana liksom. Herregud, trodde ingen var så korkad. Hon skriver nåt om att han gillar det... klart som fan han gör, det är ju sött! Idioti. Synd att man inte kan lämna kommentarer i hennes blogg.

Inga kommentarer: