söndag 26 september 2010

Söndag.

En helt vanlig söndag hos Engdahl/Öien. Stina vaknade halv sju, hon och jag gick upp, jag gjorde kaffe och en flaska. C fick sova till åtta. Sen efter gröt och bus sov Stina sin förmiddagslur, som varje dag, fast idag sov jag också en liten lur i soffan. Trött idag, jag jobbade ju igår.

Sen åkte vi och veckohandlade på storIca, som vi gör varje söndag. Gång upp och gång ner med den noga uträknade listan. Inte bara för att vara ekonomisk utan för att vi har så kasst med plats i våra skåp, framförallt kylen, förfärligt liten. Dagens galnaste som inte stod på listan var 1,6 kg köttfärs som kostade 29kr/kg, och busigt värre för det stod med stora bokstäver "endast en förpackning per hushåll" och vi har redan köpt en förpackning i veckan. Nästan kriminellt.

När vi kom hem tog jag tag i en hm-beställning jag gruvat mig för. Alltså skoj att handla men lite nojjig blir jag utifall saker inte passar eller är som man tänkt sig. Allt jag beställde var i och för sig till Stina. Hon växer och det är ny årstid. Det blev lite leggings, pyjamas, nån tunika. Men framförallt en jacka, täckbyxor, vantar och raggisar. Overall ska hon få av sin gammelfarmor i födelsedagspresent, tror jag, så jag köper inte nån innan jag vet. Så jag tog jacka och byxor, verkade smart. Nu kan man ju undra varför jag handlar massa på hms webshop och inte i affären, jo förstår ni, där har C 25% rabatt på allt efter som han jobbar där. Det vore man ju korkad om man inte utnyttjade. Hoppas bara att allt blir bra nu då. Köpte stl 86 och är en smula orolig att jackan kommer vara för stor, hon har liten överkropp min skrutta, men vi får väl se.

Nu har Stina somnat sin eftermiddagslur och C har somnat i fåtöljen. Strax blir det matlagning, köttfärssås såklart! Så är vi lite nervösa för i morgon ska vi gå och hälsa på på dagis för första gången.

Några av plaggen. Bilder lånade av hm.



Inga kommentarer: