torsdag 30 september 2010

Mat och mera tradera!

Dagens fynd måste ju vara ett par assnygga brallor från Meandi. Får lägga upp nån bild sen när mina grejer dykt upp.

Annars idag har vi ätit hamburgare. Eller vuvva som vi säger hemma hos oss (kortformen av "hamvuvva" som något av syskonbarnen kallade hamburgare för). Hemlagat såklart. Eller ja, jag gjorde väl inte ketchupen själv, men ni fattar. Burgare och bröd i allafall. Bröden blev perfa, alltså det är ju inte så likt köptebröd, men mycket godare.

Mina hamburgebröd:
25 g jäst
25 g margarin
7 dl mjöl
2½ dl mjölk
socker, typ kanske en tsk
en nypa salt

Jäsa en halvtimme i bunken. Det blir ca tio stycken. Såklart kan man doppa i sesamfrön om man vill det. Jäs tio minuter på bakplåtspapper på plåt. Lägg sen ett bakplåtspapper över och en annan plåt på det och tryck till hårt! Så de blir rätt platta. Ta bort plåten och papperet, lägg på en bakhandduk och jäs en halvtimme till. Grädda ca sju minuter i 250 grader. Enkelt!

Nu kollar jag Antikdeckarna (eller har det på i alla fall). Stina sover och Chris jobbar. Ensamma kvällar. Och vårt förhållande blir ju riktigt kul sen när jag också börjar jobba, så kommer vi ses cirka en timme varje dag, känns ju sådär.

Två bilder på min älskling från tidigare ikväll.




Inga kommentarer: