söndag 19 september 2010

Skor och val!

Idag är en stor dag, och väldigt viktig. Jag hoppas på förändring. Själv röstar jag grönt som vanligt :) (eller ok då, en gång vänster också, men men). Vi var i alla fall uppe i ottan, halv sex för min del, kaffe och dusch. S och C vaknade sex. Halv åtta drog vi iväg med 9000 valsedlar i bagagen. Fem ställen med åtta vallokaler. Lite stress, för man vill ju att det ska finnas när folk kommer. Men vi fixade det rätt snabbt. Sen handlade vi frallor på Ica och åkte hem och åt frukost. Mys, det gör vi aldrig tillsammans annars p.g.a. att jag alltid är uppe mycket tidigare än min sambo. Ikväll blir det valvaka med lite vin och ett stort fat med goda ostar, kex, frukt och oliver. Det är högtidligt med val. Och spännande. Och märkvärdigt. Jag tycker det är ball att allas röst är värd lika mycket.

Här kommer lite bilder.
Överst: Stina surar med nya skorna på för första gången. Vi köpte lätta, billiga gympaskor.
Nästa: En sko.
Nästa: C, Stina och Johan när vi hämtade valsedlarna i lördags. Johan står som första namn på riksdagslistan från Miljöpartiet Sjuhärad. Han är min vän och mitt ex. Heja Johan!
Sista bilden: En nöjd valarbetare i skor hon accepterar. Går bara lite snubbligare ute än inne, men hon har bara övat en dag :) Visst ser hon stor ut i skor och jeans?




Inga kommentarer: