tisdag 28 september 2010

Trött.

Idag är jag så trött på ett riktigt jobbigt sätt. Stina knölade tills 22 igår. Riktigt grät och var ledsen. Hon somnade först som vanligt men sen började den nyagrannenuppepå spika tavlor vid halv nio, då vaknade hon och var helt enkelt jätteledsen och mammig. Inte likt henne alls. Svid i mammahjärtat och till slut somnade hon bredvid mig i min och Cs säng, sen lyfte jag över henne till sin.
I morse blev vi brutalt väckta av vägarbete/rörläggning utanför sovrummet kl 06. Inte cool.
Så idag är jag trött. Och här är rörigt och halvgjorda projekt i varje hörn. Försökte ta tag i lite idag, målade lite på Stinas lagerhylla, men färgen tog såklart slut. Sen åkte vi till Emmaus och lämnade en kasse kläder. Bra, det var väl ungefär 1% avklarat då. Suck alltså, ingen bra dag.
Saker jag borde hunnit innan C åker och jobbar vid 14.30 är t.ex.
-rensa alla garderober för att få plats med sånt vi faktiskt vill spara (det är så fuktigt i vår källare att kläder går inte att förvara där, då möglar det)
-rensa allt annat
-skura badrummet ordentligt
-städa bakom spisen
-tvätta alla fönster
-köpa ny vaxduk
Men istället hinner jag bara det vanliga varvet med dammsugaren, laga mat och diska. Och se efter Stina såklart. Mer tid och ork tack.

1 kommentar:

Anki sa...

Jag skulle tacka ja till lite ork jag med!