fredag 17 september 2010

Morgonfix.



Lite skev morgon. Skrutt vaknade tio över sex, fast började rumla runt redan tio i.Jag är väl lite av en morgonmänniska men känns inte rätt att kliva upp när det fortfarande är mörkt. Jaja. Upp och sätta på kaffe och fixa Stinas flaska (fortfarande NAN för hon vägrar välling). Innan jag gjorde detta satte jag på tvn för Stina gick dit direkt, och att se hennes lycka att det är "I drömmarnas trädgård" (börjar tydligen 06). Vanligen brukar hon vara med mig, runt mina ben när jag är inne på toaletten, fixar i köket och sånt, men denna morgon totalignorerade hon mig. Hmm! Och blev irriterad på mig när jag kallade på henne för att äta flaskan. Vilket sätt! Fem i halv sju lyfter jag slutligen upp henne i famnen under protest, innan hon fattade att hon kunde ligga och äta och samtidigt kolla. Tv-unge!

Just nu hatar jag renoveringen i huset bakom vårat. Fasadrenovering, hur lång tid kan det ta? Och finns det inte några regler för hur högt det får låta, typ decibelgräns? Nu ska Stina sova sin morgonlur och det funkar ju sådär att få henne att somna när det bultar och bankas och slipas och jag vet inte allt de gör. Vi har inte kunnat ha balkongdörren öppen på flera veckor, utom när de har rast. Dessutom ser de rakt in i vår lägenhet, det är ju festligt.

Idag vet jag inte än vad planen är. Tänkte C skulle få sova en extra timme, för jag är så snäll. Sen funderar jag på om vi inte skulle kolla ett par skor till Stina. Hon går ju nu och de Converse vi köpte gillar hon icke! Hon vägrar gå när hon har de på sig, kryper och släpar fötterna efter sig, ser helt efterblivet ut. Tror att de är lite tunga och hon är ju ovan med skor. Men jag tänkte köpa bara några billiga som passar nu, sen får det bli riktiga vinterskor längre fram.
Så borde jag ringa dagis, shit vad sånt är jobbigt. Gah! Orka fixa och planera, vet inte vem jag ska snacka med heller, det är drygt.

Har fortfarande stora bekymmer med att få över bilder från min telefon till datorn, det går helt enkelt inte alls. Har provat koppla ihop dem, går inte, maila bilderna från telefonen, går inte, bluetooth funkar inte. Nu har jag inga fler idéer. Suck!

1 kommentar:

Anki sa...

Jag har en del skor som bara ligger och inväntar nästa tjej!

Vill du låna undertiden? Det är verkligen inget du behöver vara rädd om!

Tyra hade ett par av dem när hon började gå med skor, det var bara dem som funnkade. Lätta och mjuka! Vanliga gympadojor, från skopunkten för 19 spänn!

Säg till bara, om du inte hittar något prisvärt. Jag menar det är ju ändå snart vinter =)