söndag 23 augusti 2009

Lagomlördag och lagomsöndag.

Vi boar på, för nåt annat kan man väl inte kalla det. Nog för att jag är av den husliga typen i vanliga fall också, men nu känns det som man lägger lite mer energi på det än vanligt, och trivs med det! :)
Igår blev det äntligen av att jag tvättade fönstret i köket, det har hånat mig länge nog nu. Skönt att få det avklarat och inte en dag försent med tanke på att jag är så pass stor också. Kanske inte så klyftigt att klättra runt på stolar i mitt tillstånd, men skitesamma, nu är det gjort! Så la jag in saltgurka igår också, mums asså, längtar tills man kan smaka av den. Tre burkar blev det.
Christian satt inte heller stilla minsann, han byggde ihop en pall vi köpte på Ikea. Och två plåster, massa svordomar och ett hot om att maila Ingvar Kamprad senare så var den klar, finfint! Nu ska den bara laseras också, men det får vi se när det blir av.

På kvällen käkade vi paj (tacopaj alt. kräftpaj) och degade i soffan. Skönt. Kollade på "Den gröna milen" och slumrade. Lagomlördag.

Idag har vi vart iväg till Knalleland en sväng (det är ju söndag ;)). Vi bytte en lampa på Eko:- som inte alls stämde med bekrivningen på lådan, det var typ en sladd med stickpropp på teckningen, och det fanns inte o.s.v. Så vi bytte till en helt annan. Orka mecka och sätta dit stickproppar själv och hålla på liksom, nej, vi har annat att lägga tiden på just nu.
Sen tog vi en fika och insåg att snart är det inte bara vi två längre, snart kan man inte bara sätta sig sådär när man känner fört. Eller jo, men det kommer vara ett större projekt varje gång man ska till. Känns främmande att den slags friheten snart inte finns. Läskigtpirrimagenmenkul-känslan! :D

Inga kommentarer: