onsdag 5 augusti 2009

Stressad.

Den här dagen började bra, pigg och utvilad, sen gick nåt väldigt fel. Tror det är all stress inför allt, har massa att göra och vet inte vart jag ska börja. Så idag skulle jag iväg och fixa present för pappa fyller år. Hade räknat ut precis vad, en öron- och näshårstrimmer :) Hur roligt som helst ju! Såklart förberedd med att det fanns till bra pris på Clas Ohlson så jag vaggade iväg, i min långsamma takt eftersom annars får jag ont i magen. Men den jag hade kollat ut fanns inte, fanns bara en för tvåhundra spänn, det tycker jag inte att jag vill lägga (han får annat också). Där sjönk mitt humör i botten, det behövs så lite asså. Kollade även Eko, men icke.
Gick till storIca på väg hem, trött och sur. Virrade runt massa, försökte komma på mat, som inte är för tung att bära hem. Tänkte köpa lotter, glömde köpa lotter. Ont i ben och fötter. Tappade saker och drullade... Blir så trött på mig själv! Så när jag väl kom hem stensomnade jag i soffan, som jag alltid gör när det blir fel och för mycket för mig. Vaknade och var fortfarande på ett uselt humör. Stress-slog-in paket men fick psykfel och gick aldrig och postade det, var inte säker att det skulle gå i lådan nära oss och tanken på att behöva gå ner till Yx-Tobak fick mig nästan att börja gråta. Så min stackars pappa kommer inte få nåt paket förens fredag, men jag får ge honom en fin sång över telefonen i morgon i stället. Så går det.

Alltså jag är ju fortfarande mitt gamla vanliga jag plus att jag är gravid. Så jag reagerar ju som jag alltid gör bara det att det blir mer, mer trött, mer stressad, mer ont... Och det är två månader kvar liksom, kommer ju sova dygnet runt på slutet. Försöker hålla nån slags kontroll på läget mitt i allt kaos med mina listor, funkar sådär, listorna stressar mig också. Och alla myndighetspapper ska vi ju inte ens prata om...

Inga kommentarer: