tisdag 11 augusti 2009

Orolig sömn.

Mardrömmar hela natten! Fy så hemskt det har vart. Ångest och oro. Tror jag bearbetade både det ena och det andra, gammalt och nytt. Besvikelser och svek från förr, grubbel för vad som komma skall. Kanske är nyttigt på nåt sätt, men inte skoj att vakna och ha fysiskt ont i bröstet av ångest. Men tur jag vet var det är så jag inte tror det är nåt med hjärtat. Men på grund av detta då så har jag ju inte sovit nåt vidare och kommer alltså få en skitdag. Ja, jag vet att jag har semester och att jag kan sova hur jag vill, men det är i alla fall inte kul, så det så.

Igår när jag skulle lägga mig så åskade det, mysigt! Bra avslut på en rätt bra dag. Linda hörde av sig och ville fika och det funkade ju för mig. Sen kollade vi i affärer, småhandlade lite, sen storIca. Lagomdag.

Idag var planen att ta itu med papper och myndigheter, men nu vettefan, är ju redan trött (kl är nio) och till sånt behövs ju all ork man kan få. Måste leta ett papper från fk som troligtvis ligger i tidningskorgen, men vem vet... Sen borde jag ringa fk i ett helt annat ärende och så ringa familjerätten och boka tid för förnedringsbesöket man måste göra om man ska få barn och inte är gifta. Jodå, förlegat var det här! Vi ska gå på nåt slags miniförhör var för sig och bli utfrågade om hur vi träffats och när sen om C vill testa bebis när den är född. Det som stör mig är att man inte behöver göra detta om man är gift, så är man gift antas man inte kunna vara otrogen? Så jävla fånigt...
Men borde i alla fall få dessa saker överstökade så kanske jag kan sova bättre sen? Alltså att ha massa saker man drar sig för att ta tag i kan ju aldrig vara bra. Sen köpte jag nya gardiner på rea igår på Hemtex också, så borde tvätta köksfönster och sätta upp. "Boa" kallar det visst :)

Nä, nu blir det mer kaffe så kanske jag vaknar till och blir på gott humör.

Inga kommentarer: