torsdag 20 augusti 2009

v 32

Bebisen väger 2 kg och det känns. Börjar bli jobbigt att röra sig. Vi var på föräldrakurs del ett (av tre) igår, om förlossning, jippie vad jag längtar efter den smärtan! Vet inte om vi fick lära oss så jättemycket, jag var mest trött eftersom vi var där på eftermiddagen. Så fick vi se en film, mums! Hehe, men nåt har man väl snappat upp som kan vara bra att ha.

Annars igår stod tvätt först på listan. Började halv åtta. Vår vanliga tvätt gjorde jag i förrgår, och igår var det dax för bebisens alla grejer. Kläder, påslakan, filtar och badhanduken med luva :) Så pluttigt och gulligt asså, helt ogreppbart på nåt sätt, men blir kanske liiite mer verkligt när man står där och viker kläder i stl 50, eller inte.

Efter tvätt (+körlektioner för C) och föräldrautbildningen så blev det lite boande. Jag ville absolut möbelera om i sovrummet innan bebisen kommer. Vi har så jobbigt sovrum, avlångt med en pelare mitt i allt, så hur man än gör så blir det trångt och trixigt med våran stora dubbelsäng (som vi älskar och inte vill byta bort). Sagt och gjort, Chris är min hjälte. Han bar och stönade och fixade. Jag dammsög :) Skönt att få dammsuga av resårmadrasserna, inte så ofta man orkar bylsa upp dem liksom.

En bild på resultatet får komma senare, det är inte helt klart, finliret är kvar, med tavlor och sånt. Men jag har sovit så jädra gott inatt, bästa natten på jättelänge! Så placeringen av sängen är tydligen bra, vad nu sånt kallas?
Och nu kommer spjälsängen hamna så man lätt kommer till den dels från min sida sängen, tacksamt om man ska amma på natten, och sen från resten av lägenheten. Vi vill liksom inte behöva klättra över möbler för att nå vårt barn om den är ledsen eller så.

I morgon blir det Ikea! Känns asbra, vi ska köpa spjälsängen och annat. Skönt också att vi ordnat om sovrummet innan. Så nu håller jag på att finslipa långalistan på allt vi ska kolla på.
På schemat idag står att jag blir upphämtad (jojomensan, lyxigt värre!) halv tolv av Carita, vi ska dra en tur i Knalleland.

Förresten var vi till bm i måndags. Den här gången var det den vanliga, "vår" barnmorska tillbaka från sin semester. Jag har ju lite svårt för henne asså, men men, snart är det ju klart så det är bara att bita ihop. Bebis verkar må bra där inne, magen ligger på kurvan och hjärtljuden var fina. Tror det var första gången den sov när vi var där för hjärtslagen var på 148 om jag minns rätt, det är det lägsta hittills. Men jag mår inte lika bra, lågt blodtryck (100/60) och lågt järn (104). Så trött och yr är vad jag är. Fast blodsocker var i alla fall bra, gött det för jag vill inte ha diabetes tack.
Måndagen i övrigt innehöll massa vuxengrejer, C började på körskolan, vi var på banken och fixade bl.a. pensionsparande till honom (jag har redan), sen var vi på arbetsförmedlingen och så skickades det papper till försäkringskassan. Produktiv dag, jag gillar när jag haft såna, känns förjävla gott på kvällen :)

Nä, nu ska jag gå och kissa igen, för tredje gången denna morgon. Sen börja fixa ordning mig själv. Det ska tydligen bli 27 grader varmt under dagen... vad hände med min älskade höst?



Inga kommentarer: