torsdag 27 augusti 2009

Vrålåk!

Här är den då, vagnen. Vi är så nöjda! Sittdelen som vi byter till sen är ljusgrön, mums!

Vi hämtade ut den igår på babyproffsen. Svärmor gick in med tusen spänn också, assnällt! :D Så passade vi på att ta ut den gratisboxen med bl.a. blöjhink. Jättebra liksom, bajs luktar ju inte så gott.
När vi ändå var i gam-tagen så åkte vi till IcaMaxi och plockade ut våra gratisgrejer där med, familjen Snål i farten! Allt fanns inte, men väl ett kilo fullkornspasta och en förvaringsburk (typ matlåda).

Innan vår lilla fynd-turne så var vi på föräldrakurs, andra gången av tre (eller egentligen fyra om man räknar andning/avslappningskurs). Så sjukligt tråkig! Så redan där och då strök vi oss från sista delen. Men även om dessa kurser vart tråkiga så har vi ju fått massa info, inte bra! Mitt upplägg för min graviditet har ju vart att glida och ta allt lite som det kommer eftersom jag stressar upp mig så jävla lätt. Och i natt kom det som ett brev på posten. Enorm ångest, stress och grubbel. Kunde inte sova och fick lov att gå upp vid halv fyra, det har inte hänt sen jag mådde riktigt risigt för många år sen. Så kaos och kris här för mig själv "nu skiter jag i det här, de får fan snitta mig sen tänker jag vägra amma!" kom jag fram till. Är lugnare nu dock men fortfarande stressad. Ångrar som fan att jag gått.

Så den här dagen har ju vart åt helvete. Har inte fått nåt gjort, inte ens gjort mig i ordning och det brukar jag alltid se till att göra. Har inte lämnat lägenheten och det är väl inte så bra, men jag är helt slut!
Christian är på fotboll med sin familj ikväll, så jag är ensam. Tänker bara ta det lugnt nu, äta, duscha sen sitta uppe tills ögonen trillar ner så släpa mig i säng och hoppas på det bästa. Sen ska jag försöka låtsas om att den här dagen inte funnits.
I morgonbitti ska jag till doktorn, hoppas hon har nåt vettigt att komma med i alla fall.

1 kommentar:

Linda sa...

Den är ju supersnygg! :) Bra valt, fmiljen! Hoppas helgen blir bra, kram!