måndag 31 augusti 2009

v 34.

Idag var vi på familjerätten för att fixa med faderskapspapperen då, bara för att vi inte är gifta. Denna förnedring som jag bävat inför. Stressad och med en olustig känsla i magen. Så blev det inte alls som jag hade trott, så är det ofta. Jag hiar upp mig helt i onödan. En som nyligen var dit berättade att de fått svara på frågor var för sig o.s.v. så jag förväntade mig nåt slags förhör med en stark lampa i ögonen under stort allvar. Men i stället var det rätt avslappnat, en kvinna och så vi två. Vi fick skriva på flera papper, och när C skulle underteckna ett av dem så kom två till personal in och bevittnade, men det kändes inte läskigt snarare högtidligt och viktigt. Och det är det ju. Vi fick inga frågor alls egentligen, fick bara kolla att det stod rätt i pappren, stavning av namn och sånt. Gött att få det gjort!

Sen strosade vi på stan i väntan på min psykologtid. Jag behöver ett par byxor till, känns jävligt eftersom det är så kort tid kvar, men det går inte längre... Mamma-jeansleggingsarna som jag ville ha från HM är såklart slut. Jag har redan ett par såna, men i stl M, och de får jag inte över magen längre... Så jag provade ett par andra jeansbyxor, såna med ful mudd upptill, skitfult, men annars var de snygga. Inga knappar eller så, så liknande leggings i alla fall. Fast de kostade 300 spänn så jag tvekade. Well, in i provhytten i alla fall, gick jättebra tills jag kom upp till magen, då fick jag de inte längre. Helvete! Ska inte den mudden passa en gravidmagen eller? Jag fattar ingenting. Trodde inte problemet skulle vara mudden liksom, snarare vaderna eller låren i så tighta byxor, men nej magen! Fan, min mage ligger precis på kurvan. Jag hatar HM en smula nu. Känner mig mer valross än vanligt.

Imorgon har C halkbanekörning i Jönköping. De ska åka klockan sex så han har redan krupit ner för kvällen. Halkbana verkar roligt förövrig.
Jag, ev vi om han hinner tillbaka, ska till barnmorskan på eftermiddagen. Tätare besök nu när det börjar närma sig lite mer. Hoppas allt ser ok ut och att bebis har vänt sig, vore nice att slippa sånt där vändningsförsök. Det är lite svårt att veta själv, men sist hade jag rätt om att huvudet var uppe till höger, det trodde hon med. Nu vette tusan asså. Men livat är det där inne :D
Ska berätta för henne att de där kurserna gav total motsatt effekt på mig och att jag mått skit efteråt, bara så de vet, alla är ju olika.
Hur som helst så står det att bebis väger ungefär 2350 g nu, helt fucking overkligt.

Inga kommentarer: