tisdag 1 september 2009

1 september.

Tror jag glömde att skriva om läkarbesöket i fredags (virrpannan). Gick bra och jag är sjukskriven hela september. Sweet, nu behöver jag inte stressa upp mig för jobbet i alla fall.

Barnmorskan idag då, flöt på. Chris hann hem från Jönköping så han kunde följa med. Mina värden är ju låga då, järn 104 och blodtryck 105, men ingen fara. Bebis hjärta lät bra kring 160 men den har inte vänt sig ännu. Men än har den lite tid på sig.
Innan vi var till barnmorskan så smög vi in till mitt jobb en vända, lämnade lite menyförslag och lite stödrecept. Tror de kommer klara det där finfint! :) Lämnade också i från mig min nyckel och tömde mitt skåp (däri hade jag tre flaskor glögg...hmm). Lite vemodigt med finns ju ingen mening att jag har varken nyckel eller skåp nu liksom.
Jo, så fick vi ett sånt där stänkskydd/brännskydd till spisen av chefen som hon hade haft till sina kids, asbra! Vi har pratat om att vi borde höra med hyresvärden om vi kunde få ett, fast enligt chefen som har samma hyresvärd så får man inte det, så vi är jätteglada att vi fick ett nu då, slippa tänka på det i framtiden.

Värsta sommarvädret idag också. Kanske sista för i år? Sol och klarblå himmel. Jag har inte orkat bry mig så mycket om det dock, trött. C sov två timmar i natt och jag sov kanske mer men oroligt. Så när vi kom hem från bm somnade vi bägge två i en och en halv timme. Sov en halvtimme in på min tvättid, men skitesamma, tänkte ändå bara köra ett par maskiner så det hinner jag i alla fall.

Nu blir det till att laga mat, potatis och kött! Fast sojagrytbitar till mig. Morötter och lök.

1 kommentar:

Anki sa...

ojdå? ska du på vändnings försök på förlossningen då?