måndag 21 september 2009

Småshopping.

Nu känner jag mig lite nöjd. Har vaggat runt i kvarteret och shoppat lite bland de affärer vi har här på Lugnet.

-På tygaffären köpte jag en meter vaxduk till det vita bordet som jag nu har en prickigt vaxduk på nu men eftersom vi flyttat det bordet in till matrummet så passade det inte längre. Får se om jag orkar häfta fast det idag, men det är i alla fall inköpt, känns skönt! Blev en vit med diskreta cirklar på, perfa!

-På Stengården fyndade jag två mobiler på halva priset. Tyvärr låg de i påsar så jag såg inte hur långa de var tills jag kom hem och vecklade upp dem. MEN halva priset och jag kan knyta av dem och fixa lite själv i så fall, vi får se. Är väl inte nån av dem jag hade köpt om de vart dyra, men nu kostade de tillsammans 90 spänn, så man ska väl inte klaga med tanke på vad babymobiler brukar kosta liksom. Hur som så var de handgjorda av snäckskal i Filipinerna, den ena är med luftbalonger, den andra vita duvor. Får se vad det kan bli av det. Känner ju att mobilen jag drömmer om ändå inte finns att hitta, så jag kanske helt enkelt får nöja mig?

-Sista stoppet vart på näris, där köpte jag en Loka citron, en lök och snus. Så nu behöver jag inte gå till Ica idag och inte C heller när han kommer från jobbet, vilket är bra för han vill hinna hem till kvällens fotbollsmatch.

Nu blir det mellanmål sen ta en lur i soffan.

Inga kommentarer: