tisdag 8 september 2009

Trött.

Idag är jag så sjukt trött. Har ju vart trött hela vägen känns det som men idag är det värre än värst. Och jag vet inte riktigt varför heller, har liksom inte sovit nåt sämre än andra nätter, ätit ok och dessutom har jag såklart tagit min lur i soffan. Well, hoppas det är bättre i morgon!

Allt jag har fått gjort idag är att jag gick till zooaffären på uppdrag av Chris för att köpa en flaska nåt-till-akvariet. Han jobbar ju på butikers öppettider liksom. I alla fall kändes det som en svindryg uppgift och sammandragningar och skit. Men men, blev gjort i alla fall, jag är snäll.

Nyss satte jag in mat i ugnen, gjorde ungefär samma rätt förra veckan också och C älskade det! Så vi kör en repris för det var så lämpligt och lätt att göra en veg.variant på. Dessutom kan man variera hela rätten lite som man vill, sånt gillar vi!
Jag tog idag:
4 Karrékotletter
gul lök
2 dl grädde
1 dl creme fraich
3 vitlöksklyftor
sambal oelek typ en tsk
salt/peppar
Blanda ihop och häll på kotletterna och löken. Ost över. Typ 50 min i 200 grader.
Min veg.variant blev en veg.biff, lök och med lite av såsen på, och ost.

Nu är det livat i magen! Undra vad den sysslar med där inne, bökar och stökar :) Jag tror jag kommer sakna bebisen i magen sen, även om den VÄLDIGT gärna får komma ut snart. Men känslan av den därinne, kommer bli lite tomt. Lite mysigt när den rör sig, eller inte just nu för den är så stor så det gör ont, men innan, när den var lite mindre... Jaja.

Nu ska jag gå ut i köket och koka ris!

Inga kommentarer: