måndag 28 september 2009

Kladdkakemuffins.

Nu har jag provat mig fram flera gånger för att få till ok kladdkakemuffins och nu tänkte jag att jag skulle dela med mig i fall nån är intresserad. Jag har testat olika gräddningstid, mängd i formen och grader. Nu har jag fått fram vad jag tycker blev bra, eller vi, C är min testkanin! :)

Kladdkakemuffins 8 st (amerikanska muffinsformar)
1 dl smält smör
2 ägg
2,5 dl socker
1,5 dl mjöl
4 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 krm salt
1 krm bakpulver

Vispa smör, ägg och socker. Rör i resten. Grädda i 180 grader i 16 minuter.
På bilden är det vaniljvisp till, det funkar, fast om jag får välja så är grädde godast.


Just nu är jag ganska nyvaken efter en lur i soffan. Skönt. Har fått några jobbiga papper från fk som jag inte fattar hur jag ska göra med, så det blir att gå dit i morgon och få hjälp. Detta betyder ju dock att det inte kommer några pengar mer denna månad, men det hade man väl inte kunnat räkna med heller. Men det är trist att ha lite på kontot, stressigt. Jag hatar myndigheter.

Annars idag har jag inte gjort mer än färgat håret, fast det är ett gymnastiknummer när man är i nionde månaden ska jag bara få be om att tala om. Jag ångrar att jag väntat så länge för usch vad dåligt jag mådde sen efter att ha stått upp och ner med skallen i duschen. Illamående och yr. Hu hu hu. Men så skönt att ha det gjort. Och eftersom klippningen nu får vänta på att vi får mer pengar så är det ju i alla fall skönt att göra nånting för att pigga upp sig själv.

Har programmet Rent hus på i bakrunden på tv, gillar det. Ungefär som med Lyxfällan, det får en att känna sig en smula bra, för SÅ jävla skitigt har man ju faktiskt inte, haha! Till och med riktigt fint hemma om man tänker efter. Ok, en och annan tidningshög och kanske lite damm mellan elementpinnaran, men vafan.

Jo, förresten, idag när Chris kom till jobbet så frågades det om han fot, alltså den vrickade. Han har inte haft kontakt med nån av sina arbetskamrater i helgen så det betyder ju att de antingen läst det här eller kollat min bilddagbok. Roligt, undra vilket det är och vem.
Måste bara säga det då också att det inte är nån större fara med hans fot, högläge och lättöl verkade gjort susen :)

Så en bild på senaste köksblommorna, överlev för fan!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Kladdkakemuffins är ju sååå gott! Speciellt med lite bär och grädde till : ) //M

Anonym sa...

har provat ditt recept. Skitgoda!