tisdag 15 september 2009

Hallonbladste till tanten!

Japp! Det ska tydligen vara bra, stärka livmodern och ha sig. Det är ju kanonbra med tanke på vad den ska utsättas för om några veckor, den kan behöva vara i tipptoppform! :D
Smakade dock lite höigt, som alla örtteer gör. Men men, tänkte ta en kopp nu varje kväll, kan ju inte skada i alla fall.

Förövrigt så känner jag mig uttråkad. Allt står stilla. Allt är liksom klart, vi bara väntar. Har bara lite småpill kvar, som den där satans mobilen som jag inte hittar nånstans och funderar på att göra själv men känner ingen vidare lust till pyssel. Så borde jag köpa en amningsbehå, en billig att börja med sen får man ut och köpa en som sitter bra när man vet hur stora meloner man kommer ha liksom. Och en amningspump ska jag också fixa. Sen ska jag gå till frisören. SEN är allt klart. Men för detta måste jag invänta lite mera pengar.

Christian är i alla fall på upploppet när det gäller körkortet nu, känns jävligt gött. Så ska vi bara fixa en liten bil också, frihet! Seriös lycka. Folk med bil vet inte hur bra de har det asså. Så måste vi se till att få folk att sluta parkera på vår förhyrda parkering också, arga lappar? Jaja, det blir ett senare problem, just nu gör det ju inte nåt att det ställer sig folk där egentligen, ingen idé att stressa upp sig för onödiga saker.

Har förresten kommit fram till att jag inte har någon vinterjacka som passar. Hur gör man nu då? Den jag hade förra året är i stl M (från Vero Moda), det kommer jag inte få på mig hur jag än försöker, för även om magen försvinner så har jag enorma bröst. Och det känns förjävla surt att köpa en ny dyr vinterjacka i stor storlek bara för en vinter (eftersom jag såklart vill gå ner i vikt efter förlossningen). Min plan just nu är att, när vi har bil, åka till Ullared och köpa en billig vinterjacka lite längre fram. Men det svider... Fast Ullared är ju skoj, alltid bra att ha en ursäkt att få åka dit.

Nu ska jag styra upp mig själv och gå på promenad. Sakta sakta, men röra sig bör man ju göra även om det är jobbigt. Tror jag har vinning av mina dagliga promenader senare, dels under själva förlossningen, men även efter så man snabbt kommer upp igen och kommer igång, bli sig själv igen!

Inga kommentarer: